Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/56203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorHerminia Maria Martins Lima Silveirapt_BR
dc.creatorLetícia Guedes Guimarãespt_BR
dc.date.accessioned2023-07-13T21:44:40Z-
dc.date.available2023-07-13T21:44:40Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.volume31pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage59pt_BR
dc.citation.epage64pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22456/2595-4377.85229pt_BR
dc.identifier.issn2595-4377pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/56203-
dc.description.abstractThis text presents the report of an experience of portuguese language teaching experienced with students of the sixth school year of a full time school of the federal education network. Aiming to work the grammar from a functionalist perspective of the teaching, we carried out an activity based on the book Emília in the Grammar Country from Monteiro Lobato. Through it, we seek to work and expand, together with the students, the notions of grammar, teaching and portuguese class.pt_BR
dc.description.resumoEste texto apresenta o relato de uma experiência de ensino de língua portuguesa vivenciada com alunos do sexto ano escolar de uma escola de tempo integral da rede federal de ensino. Objetivando trabalhar a gramática sob uma perspectiva funcionalista do ensino, realizamos uma atividade tendo por base o livro Emília no País da Gramática, de Monteiro Lobato. Por meio dela, buscamos trabalhar e ampliar, junto aos alunos, as noções de gramática, ensino e aula de português.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofCadernos do Aplicação-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsino de língua portuguesapt_BR
dc.subjectGramáticapt_BR
dc.subjectLíngua em usopt_BR
dc.subject.otherEnsino fundamentalpt_BR
dc.subject.otherLíngua portuguesa - Gramáticapt_BR
dc.subject.otherLíngua portuguesa (Ensino fundamental)pt_BR
dc.titleEmília no País da Gramática: uma proposta de reflexão e de ensino de gramática para alunos do sexto ano escolarpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://seer.ufrgs.br/index.php/CadernosdoAplicacao/article/view/85229pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3140-7802pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3858-7786pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.