Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/56203
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Herminia Maria Martins Lima Silveira | pt_BR |
dc.creator | Letícia Guedes Guimarães | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-07-13T21:44:40Z | - |
dc.date.available | 2023-07-13T21:44:40Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.citation.volume | 31 | pt_BR |
dc.citation.issue | 2 | pt_BR |
dc.citation.spage | 59 | pt_BR |
dc.citation.epage | 64 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.22456/2595-4377.85229 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2595-4377 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/56203 | - |
dc.description.abstract | This text presents the report of an experience of portuguese language teaching experienced with students of the sixth school year of a full time school of the federal education network. Aiming to work the grammar from a functionalist perspective of the teaching, we carried out an activity based on the book Emília in the Grammar Country from Monteiro Lobato. Through it, we seek to work and expand, together with the students, the notions of grammar, teaching and portuguese class. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este texto apresenta o relato de uma experiência de ensino de língua portuguesa vivenciada com alunos do sexto ano escolar de uma escola de tempo integral da rede federal de ensino. Objetivando trabalhar a gramática sob uma perspectiva funcionalista do ensino, realizamos uma atividade tendo por base o livro Emília no País da Gramática, de Monteiro Lobato. Por meio dela, buscamos trabalhar e ampliar, junto aos alunos, as noções de gramática, ensino e aula de português. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | CP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAU | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Cadernos do Aplicação | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Ensino de língua portuguesa | pt_BR |
dc.subject | Gramática | pt_BR |
dc.subject | Língua em uso | pt_BR |
dc.subject.other | Ensino fundamental | pt_BR |
dc.subject.other | Língua portuguesa - Gramática | pt_BR |
dc.subject.other | Língua portuguesa (Ensino fundamental) | pt_BR |
dc.title | Emília no País da Gramática: uma proposta de reflexão e de ensino de gramática para alunos do sexto ano escolar | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://seer.ufrgs.br/index.php/CadernosdoAplicacao/article/view/85229 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-3140-7802 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-3858-7786 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Emília no País da Gramática_ uma proposta de reflexão e de ensino de gramática para alunos do sexto ano escolar.pdf | 722.4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.