Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/56593
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorThaissa Rocha Dubónpt_BR
dc.creatorSimone de Araújo Medina Mendonçapt_BR
dc.creatorClarice Chemellopt_BR
dc.creatorCristina Mariano Ruaspt_BR
dc.creatorMarina Guimarães Limapt_BR
dc.date.accessioned2023-07-18T16:51:38Z-
dc.date.available2023-07-18T16:51:38Z-
dc.date.issued2021-12-21-
dc.citation.volume10pt_BR
dc.citation.issue17pt_BR
dc.citation.epage11pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33448/rsd-v10i17.24277pt_BR
dc.identifier.issn2525-3409pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/56593-
dc.description.abstractObjective: The aim with the current study was to understand Pharmacy undergraduates' perspective on experiential learningin Primary Health Care through PET-Health/GraduaSUS project, in a period of two years (2016/2018). Methods: It was a case study, carried out through methods of qualitative research. The study participants were Pharmacy students that took part in the project PET-Health/GraduaSUS from 2016 to 2018. Semi structured interviews were carried out addressing the impact of the project on students` life, positive and negative aspects and suggestions to improve the activity. A content analysis of the data was performed. Results: Five categories emerged from students` reports: Knowledge about the health system, Performance in interprofessional health team, Formation of pharmacist`s professional identity, Proposal and performance of actions addressed to population health needs, Skill to perform actions of health education. Conclusion: The reports suggested that the learning objectives proposed to the Pharmacy students were achieved. The PET-Health/GraduaSUS project enabled the opportunity of formation in an interprofessional context and in health care.pt_BR
dc.description.resumoObjetivo: O objetivo com o presente estudo foi compreender a perspectivados estudantes de Farmácia sobre aprendizagem experiencial na Atenção Primária à Saúde por meio do projeto PET-Saúde/GraduaSUS, no período de dois anos (2016/2018). Métodos: Tratou-se de um estudo de caso, empregando-se métodos de pesquisa qualitativa. Os participantes do estudo foram estudantes de Farmácia que integraram o projeto PET-Saúde/GraduaSUS entre os anos de 2016 a 2018. Foram realizadas entrevistas semiestruturadas abordando o impacto do projeto na vida dos estudantes, aspectos positivos e dificuldades, e sugestões para a melhoria da atividade. Os dados foram submetidos à análise de conteúdo. Resultados: Emergiram cinco categorias dos relatos dos graduandos: Conhecimento sobre o sistema de saúde, Atuação em equipe interprofissional de saúde, Formação de identidade profissional farmacêutica, Proposição e realização de ações de acordo com as necessidades da população, Habilidade de realizar ações de educação em saúde. Conclusão: Os relatos sugeriram que os objetivos de aprendizagem propostos para os estudantes de Farmácia foram alcançados. O Projeto PET-Saúde possibilitou a oportunidade de formação no âmbito interprofissional e na atenção à saúde.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAR - DEPARTAMENTO DE FARMÁCIA SOCIALpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofResearch, Society and Developmentpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAtenção primária à saúdept_BR
dc.subjectAssistência farmacêuticapt_BR
dc.subjectEducação em saúdept_BR
dc.subjectEducação interprofissionalpt_BR
dc.subjectEducação em farmáciapt_BR
dc.subject.otherAtenção primária à saúdept_BR
dc.subject.otherEducação em saúdept_BR
dc.subject.otherEducação em farmáciapt_BR
dc.subject.otherAssistência farmacêuticapt_BR
dc.subject.otherEducação interprofissionalpt_BR
dc.titlePerspectiva de estudantes de farmácia sobre aprendizagem experiencial na atenção primária à saúde: o PET-Saúde/GraduaSUSpt_BR
dc.title.alternativePharmacy students' perspective of experiential learning in primary health care: the PET-Health/GraduaSUSpt_BR
dc.title.alternativePerspectiva de los estudiantes de farmacia sobre aprendizaje experiencial na atención Primaria de salud: el PET-Salud/GraduaSUSpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://rsdjournal.org/index.php/rsd/article/view/24277pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5901-080Xpt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5792-0682pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1234-1561pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0275-8416pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0959-3079pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.