Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/57987
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorRonaldo Corrêa Gomes Juniorpt_BR
dc.date.accessioned2023-08-21T14:27:46Z-
dc.date.available2023-08-21T14:27:46Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume20pt_BR
dc.citation.issue40pt_BR
dc.citation.spage193pt_BR
dc.citation.epage211pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5752/P.2358-3428.2016v20n40p193pt_BR
dc.identifier.issn2358-3428pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/57987-
dc.description.abstractIf metaphors are a cognitive phenomenon by which we make sense of the world and ourselves, understanding identities and how they are constructed can also be a matter of metaphor. This article reports a research which aimed at investigating the metaphorized identities of English students of the Federal University of Minas Gerais and the City University of Hong Kong by examining the metaphors in multimodal language learning histories. In this study, two narratives datasets were analyzed – one from each university. The data reveals that the most frequent metaphorized identity in both groups of participants involves routes, paths and journeys, such as the traveler. Getting to know the metaphors students use to talk about language learning can help teachers better understand the identities that are constructed during the process.pt_BR
dc.description.resumoSe as metáforas são um fenômeno cognitivo pelo qual atribuímos sentido ao mundo e a nós mesmos, entender, as identidades e como elas são construídas também pode ser uma questão de metáfora. Este artigo relata uma pesquisa que buscou investigar as identidades de estudantes de inglês da Universidade Federal de Minas Gerais e da City University of Hong Kong por meio da análise das metáforas encontradas em histórias de aprendizagem multimodais. Nesse estudo, dois conjuntos de narrativas foram analisados – um de cada universidade. Os dados revelam que a identidade metaforizada mais frequente nos dois grupos de participantes envolve percursos, caminhos e jornadas, como a do viajante. Conhecer as metáforas que os aprendizes usam para falar sobre aprendizagem de línguas pode ajudar os professores a entender melhor as identidades construídas durante esse processo.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofScriptapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectIdentidades metaforizadaspt_BR
dc.subjectMetáforaspt_BR
dc.subjectIdentidadespt_BR
dc.subjectAprendizagempt_BR
dc.subjectLíngua inglesapt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa - Estudo e ensino (Superior) - Falantes estrangeiros - Brasilpt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa - Estudo e ensino (Superior) - Falantes estrangeiros - Hong Kongpt_BR
dc.subject.otherIdentidadept_BR
dc.subject.otherMetáforapt_BR
dc.subject.otherAquisição da segunda linguagempt_BR
dc.titleOs aprendizes são viajantes: identidades metaforizadas de estudantes de inglês de Hong Kong e Belo Horizontept_BR
dc.title.alternativeThe learners are travelers: metaphorized identities of English students from Hong Kong and Belo Horizontept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://periodicos.pucminas.br/index.php/scripta/article/view/P.2358-3428.2016v20n40p193pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4165-8629pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.