Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/58673
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorJunia de Carvalho Fidelis Bragapt_BR
dc.creatorAntonio Carlos Soares Martinspt_BR
dc.creatorMarcos Racilanpt_BR
dc.date.accessioned2023-09-14T18:49:41Z-
dc.date.available2023-09-14T18:49:41Z-
dc.date.issued2021-
dc.citation.volume21pt_BR
dc.citation.issue4pt_BR
dc.citation.spage1071pt_BR
dc.citation.epage1101pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1590/1984-6398202117890pt_BR
dc.identifier.issn19846398pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/58673-
dc.description.abstractA maioria dos professores está trabalhando de casa e usando ferramentas digitais para mediar suas aulas em resposta à demanda de transição de aulas presenciais para aulas online devido à pandemia do COVID-19. Com base na abordagem ecológica, este artigo relata um estudo qualitativo que visa compreender como as tecnologias digitais se integram às práticas de ensino durante o Ensino Remoto Emergencial. Setenta e seis professores de línguas responderam a um questionário semi-estruturado sobre suas experiências. Os resultados mostram como a rede criada com seus pares apoiou essa experiência e desempenhou um papel crucial na apropriação dessas tecnologias. Além disso, os resultados sugerem que essa rede pode ter contribuído para a normalização do uso da tecnologia digital.pt_BR
dc.description.resumoMost teachers are working from home and using digital tools to mediate their classes as a response to a demand for transitioning face-to-face to online classes due to the COVID-19 pandemic. Drawing on the ecological approach, this paper reports a qualitative study that aims to understand how digital technologies are integrated in the teaching practices during the Emergency Remote Teaching. Seventy-six language teachers answered a quasi-structured questionnaire about their experiences. The findings show how the network created with their peers scaffolded this experience and played a crucial role in their appropriation of those technologies. Moreover, the findings suggest that this network may have contributed to the “normalisation” of digital technology use.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Linguística Aplicadapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEmergency Remote Teachingpt_BR
dc.subjectEcological perspectivept_BR
dc.subjectNormalisationpt_BR
dc.subjectLanguage teachingpt_BR
dc.subjectDigital technologiespt_BR
dc.subjectSmartphonespt_BR
dc.subject.otherTecnologia educacionalpt_BR
dc.subject.otherEnsino auxiliado por computadorpt_BR
dc.titleThe elephant in the (class)room: emergency remote teaching in an ecological perspectivept_BR
dc.title.alternativeO elefante na sala(de aula): Ensino Remoto Emergencial em uma perspectiva ecológicapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.scielo.br/j/rbla/a/gZ3B63wPwmfDVfNXFMGTpzr/?lang=en#pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8450-2061pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8700-0115pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0382-2443pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The elephant in the (class)room emergency remote teaching in an ecological perspective.pdf638.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.