Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/59309
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorValdeni da Silva Reispt_BR
dc.creatorYedda Costa Soarespt_BR
dc.date.accessioned2023-10-09T21:58:30Z-
dc.date.available2023-10-09T21:58:30Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.volume12pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage152pt_BR
dc.citation.epage177pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.5380/rvx.v12i3.50198pt_BR
dc.identifier.issn1980-0614pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/59309-
dc.description.abstractThis paper aims to analyze the impacts and the implications of the teaching of English through drama and its techniques. For almost four months, classes of English were weekly taught through the use of drama techniques. Initial and final interviews with the participants were conducted in English in order to analyze their development. Reports written by the participants were also collected and analyzed at the end of each class. The results point out that, in addition to the development of English, especially concerning the vocabulary and pronunciation improvement, the use of drama led the participants to lose the fear (of making mistakes) they had, and also encouraged them to take the risk and use English, fostering displacements in their subjective constitution. To conclude, the use of drama as a pedagogical strategy for the teaching of English is a technique that can contribute to the learning process, foster motivation and lead to students’ subjective displacement.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho pretende analisar os impactos e os desdobramentos do ensino da Língua Inglesa (LI) por meio do teatro e de suas técnicas. Durante quase quatro meses, aulas semanais de LI foram ministradas utilizando recursos teatrais. Entrevistas iniciais e finais foram realizadas na língua-alvo com os participantes da pesquisa para análise do desenvolvimento linguístico. Relatos escritos pelos participantes foram também coletados e analisados ao final de cada aula. Os resultados indicam que, além de aprender e aprimorar a LI, principalmente no que se refere ao desenvolvimento do vocabulário e da pronúncia, o teatro fez com que os participantes perdessem o medo (de errar) e se arriscassem a falar usando a LI, proporcionando deslocamentos na constituição subjetiva do aluno. Pode-se concluir, portanto, que o uso do teatro como estratégia pedagógica para o ensino da LI é uma técnica que pode contribuir para o processo de aprendizagem, promover a motivação e levar ao deslocamento subjetivo dos alunos.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Xpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsino da LIpt_BR
dc.subjectTeatropt_BR
dc.subjectTécnicas teatraispt_BR
dc.subjectDeslocamentos subjetivospt_BR
dc.subjectDesenvolvimento linguísticopt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherTeatro escolarpt_BR
dc.subject.otherRepresentação teatralpt_BR
dc.subject.otherInterlíngua (Aprendizagem de línguas)pt_BR
dc.titleDeslocamentos linguísticos e subjetivos na aprendizagem da língua inglesa por meio do teatro e de suas técnicaspt_BR
dc.title.alternativeLinguistic and subjective displacements in the learning of english through drama and its techniquespt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1497-6800pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.