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http://hdl.handle.net/1843/60067
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Infraestrutura e elasticidades de comércio exterior: evidências empíricas para China |
Other Titles: | Infrastructure and foreign trade elasticities: empirical evidence for China |
Authors: | Jefferson Souza Fraga Helder Lara Ferreira Filho |
Abstract: | This article investigates the effect of infrastructure on the income elasticities of exports and imports for the Chinese economy, in the period 1981-2016, employing the Bayesian Model Averaging (BMA) technique. The results suggest that a better infrastructure promotes an increase in the income elasticity of exports and a decrease in the income elasticity of imports. The control variables – exchange rate, human capital, government consumption and institutional quality – increase the income-elasticity of exports, but have mixed results with respect to the income-elasticity of imports. Income elasticities were estimated applying the Kalman filter, which allows to obtain a time-varying estimate of the equilibrium growth rate of the balance of payments. Finally, the results show that infrastructure has a positive and significant long-term impact on the ratio of foreign trade elasticities in the Chinese economy. |
Abstract: | Este artigo investiga o efeito da infraestrutura nas elasticidades-renda das exportações e importações para a economia chinesa, no período 1981-2016, empregando a técnica Bayesian Model Averaging (BMA). Os resultados sugerem que uma melhor infra-estrutura promove um aumento na elasticidade-renda das exportações e uma diminuição na elasticidade-renda das importações. As variáveis de controlo – taxa de câmbio, capital humano, consumo público e qualidade institucional – aumentam a elasticidade-renda das exportações, mas têm resultados mistos no que diz respeito à elasticidade-renda das importações. As elasticidades-renda foram estimadas aplicando o filtro de Kalman, que permite obter uma estimativa variável no tempo da taxa de crescimento de equilíbrio da balança de pagamentos. Finalmente, os resultados mostram que as infra-estruturas têm um impacto positivo e significativo a longo prazo no rácio das elasticidades do comércio externo na economia chinesa. |
Subject: | Comércio exterior China |
language: | eng |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | FCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ECONÔMICAS |
Rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.33834/bkr.v8i1.272 |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/60067 |
Issue Date: | 2022 |
metadata.dc.url.externa: | https://www.braziliankeynesianreview.org/BKR/article/view/272 |
metadata.dc.relation.ispartof: | Brazilian Keynesian Review |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
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