Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/60067
Type: Artigo de Periódico
Title: Infraestrutura e elasticidades de comércio exterior: evidências empíricas para China
Other Titles: Infrastructure and foreign trade elasticities: empirical evidence for China
Authors: Jefferson Souza Fraga
Helder Lara Ferreira Filho
Abstract: This article investigates the effect of infrastructure on the income elasticities of exports and imports for the Chinese economy, in the period 1981-2016, employing the Bayesian Model Averaging (BMA) technique. The results suggest that a better infrastructure promotes an increase in the income elasticity of exports and a decrease in the income elasticity of imports. The control variables – exchange rate, human capital, government consumption and institutional quality – increase the income-elasticity of exports, but have mixed results with respect to the income-elasticity of imports. Income elasticities were estimated applying the Kalman filter, which allows to obtain a time-varying estimate of the equilibrium growth rate of the balance of payments. Finally, the results show that infrastructure has a positive and significant long-term impact on the ratio of foreign trade elasticities in the Chinese economy.
Abstract: Este artigo investiga o efeito da infraestrutura nas elasticidades-renda das exportações e importações para a economia chinesa, no período 1981-2016, empregando a técnica Bayesian Model Averaging (BMA). Os resultados sugerem que uma melhor infra-estrutura promove um aumento na elasticidade-renda das exportações e uma diminuição na elasticidade-renda das importações. As variáveis de controlo – taxa de câmbio, capital humano, consumo público e qualidade institucional – aumentam a elasticidade-renda das exportações, mas têm resultados mistos no que diz respeito à elasticidade-renda das importações. As elasticidades-renda foram estimadas aplicando o filtro de Kalman, que permite obter uma estimativa variável no tempo da taxa de crescimento de equilíbrio da balança de pagamentos. Finalmente, os resultados mostram que as infra-estruturas têm um impacto positivo e significativo a longo prazo no rácio das elasticidades do comércio externo na economia chinesa.
Subject: Comércio exterior
China
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ECONÔMICAS
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.33834/bkr.v8i1.272
URI: http://hdl.handle.net/1843/60067
Issue Date: 2022
metadata.dc.url.externa: https://www.braziliankeynesianreview.org/BKR/article/view/272
metadata.dc.relation.ispartof: Brazilian Keynesian Review
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