Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/60128
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCícero José Oliveira Guerrapt_BR
dc.creatorJosé Roberto de Souza Franciscopt_BR
dc.date.accessioned2023-10-26T20:45:54Z-
dc.date.available2023-10-26T20:45:54Z-
dc.date.issued2022-
dc.citation.volume1pt_BR
dc.citation.issue21pt_BR
dc.citation.spage237pt_BR
dc.citation.epage255pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.57209/e-locucao.v1i21.457pt_BR
dc.identifier.issn2238-1899pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/60128-
dc.description.abstractThe purpose of this article is; based on the theories of Piaget and Vygotsky, to verify the student's perception in Accounting about training with active methodologies. The data collection was carried out through a questionnaire related to the active methodologies, guiding them with the thoughts of Piaget and Vygotsky, and distributed electronically to undergraduate or post-accounting students in Brazil. The findings showed that students recognize the importance of active methodologies in the accounting course, but were more susceptible to traditional classes, where teachers are at the center of the classroom with the mastery of knowledge.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo deste artigo é; com base nas teorias de Piaget e Vygotsky, verificar qual apercepção do alunado em Ciências Contábeis sobre a formação com metodologias ativas. A coleta de dados foi realizada por meio de um questionário relacionado às metodologias ativas, norteando as com os pensamentos de Piaget e Vygotsky, e distribuídos por meio eletrônico para estudantes de graduação ou pós em contabilidade Brasil. Os achados mostraram que os discentes reconhecem a importância das metodologias ativas no curso de contabilidade, mas foram mais suscetíveis as aulas tradicionais, onde os professores estão no centro da sala de aula com o domínio do conhecimento.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS CONTÁBEISpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Cientifica e-Locuçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPsicologia da educaçãopt_BR
dc.subjectMetodologias ativaspt_BR
dc.subjectCiências contábeispt_BR
dc.subject.otherPsicologia da aprendizagempt_BR
dc.subject.otherContabilidadept_BR
dc.subject.otherDidáticapt_BR
dc.subject.otherEducação - metodologiapt_BR
dc.titleMetodologias ativas na formação contábil: uma análise sob a psicologia da educação à luz das teorias de Piaget e Vygotskypt_BR
dc.title.alternativeActive methodologies in accounting education: an analysis under the psychology of education in the light of the theories of Piaget and Vygotskypt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.faex.edu.br/index.php/e-Locucao/article/view/457pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8948-9521pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1880-5304pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.