Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/60498
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Desafios para o ensino de teatro no ensino superior: políticas de inclusão e trajetória de vida |
Other Titles: | Challenges for theater teaching in higher education: inclusion policies and life trajectory |
Authors: | Ricardo Carvalho de Figueiredo |
Abstract: | No presente artigo retomo alguns desafios colocados para a universidade pública, tal como a heterogeneidade do público ingressante no curso de graduação em Teatro, através das políticas de inclusão. Trago a história de um educador negro e como a abordagem da história de vida nos auxiliou no modo de potencializar sua história no encontro com estudantes da educação básica. Conclui-se entendendo que a trajetória de vida se mostrou potente para a nova adequação curricular das licenciaturas. |
Abstract: | In this article I return to the challenges posed to the public university, as well as the heterogeneity of the public entering the undergraduate course in Theater, through inclusion policies. I bring the story of a black educator and how the approach to life history has helped us to leverage its history in meeting with students of basic education. It concludes by understanding that the life trajectory has proved potent for the new curricular adaptation of the degrees. |
Subject: | Teatro - Estudo e ensino Professores de teatro - Formação |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | EBA - DEPARTAMENTO DE FOTOGRAFIA |
Rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.14393/issn2358-3703.v5n3a2018-17 |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/60498 |
Issue Date: | Dec-2018 |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Desafios para o ensino de teatro no ensino superior.pdf | 249.76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.