Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/60780
Type: Monografia (especialização)
Title: Developing English skills in public schools
Other Titles: Desenvolvendo Habilidades de Inglês em Escolas Públicas
Authors: Darlete Santos Oliveira
First Advisor: Marisa Mendonça Carneiro
First Referee: Climene Fernandes Brito Arruda
Second Referee: Ronaldo Correa Gomes Junior
Abstract: This project develops the first two chapters of English as a Second Language (ESL) curriculum that promotes critical thinking, personal expression, and communication skills. The project is two English book units for students in public primary and secondary schools at the B1 level of English. The first unit “Are you helping spread lies? it's about fake news. Students learn that it is fake news and how to avoid it. Students are motivated to explore their creativity and develop effective communication skills, while learning the comparative and superlative. In the second unit “Courage”, students learn about first aid, emergency situations with vocabulary activities and linguistic understanding in simple past tense. This curriculum development project seeks to intertwine critical thinking, personal expression, and language proficiency. Students not only acquire skills, but are also encouraged to seek truthfulness in internet posts and to be courageous to help people in emergency and survival situations. Keywords: teaching English; fake news; courage; personal expression; critical thinking; communicative approach.
Abstract: Este projeto desenvolve os dois primeiros capítulos de um currículo de inglês como segunda língua (ESL) que promove o pensamento crítico, a expressão pessoal e habilidades de comunicação. O projeto são duas unidades de livro de inglês para alunos em escolas públicas do ensino fundamental e médio no nível B1 de língua inglesa. A primeira unidade “Are you helping spread lies? é sobre fake news. Os alunos aprendem que é fake news e como evita las. Os alunos são motivados a explorar sua criatividade e desenvolver habilidades eficazes de comunicação, enquanto aprendem o comparativo e superlativo. A segunda unidade “ Courage”, os alunos tem o aprendizado relacionados a primeiros socorros, situações de emergência com atividades de vocabulário e compreensão linguística no simple past tense. Este projeto de desenvolvimento de currículo busca entrelaçar o pensamento crítico, a expressão pessoal e a proficiência linguística. os alunos não apenas adquirem habilidades , mas também são incentivados a buscar veracidade nas postagens da internet e a serem corajosos para ajudar pessoas em situações de emergência e sobrevivência. Palavras-chave: ensino de inglês; fake news; courage; expressão pessoal; pensamento crítico; abordagem comunicativa.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Língua Inglesa
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/60780
Issue Date: 5-Aug-2023
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC Darlete S.Oliveira.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.