Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/61941
Type: Artigo de Periódico
Title: Estoy en la universidad, ¿y ahora qué?: desde dificultades hasta estrategias de superación
Other Titles: I’m in the college, and what now?: from difficulties to overcome strategies
Authors: Alessandro Rodrigo Pedroso Tomasi
Lorena Matos Lima
Regina Céli Fonseca Ribeiro
Abstract: Introdução: a vida universitária é repleta de desafios, principalmente no dia a dia. Objetivo: este estudo tem como objetivo identificar a trajetória ocupacional dos estudantes de terapia ocupacional de uma universidade brasileira desde o seu ingresso, as mudanças no cotidiano e na saúde percebidas por eles, bem como as estratégias utilizadas em suas vidas para superar os problemas encontrados. Metodologia: para isso foi feito um estudo de campo com estudantes de terapia ocupacional, por meio de entrevistas. As respostas foram classificadas em três categorias: trajetória ocupacional, saúde e fatores extrínsecos dos sujeitos. Resultados: os principais resultados estão relacionados com mudanças bruscas na vida diária, mudanças bruscas de peso, dificuldades para dormir, problemas de saúde mental, dificuldades no relacionamento entre alunos e professores e abandono de atividades de lazer. Conclusão: as pesquisas avançadas vincularam os estudos da literatura científica, provocando mudanças de vida focadas, como estratégias para identificar momentos críticos e possibilidades de superação daqueles problemas vividos, durante a vida na universidade, que interferem na trajetória ocupacional dos estudantes.
Abstract: Introduction: the life in college is full of challenges, especially in the daily routine. Aim: this study has as objective to identify the occupational path of occupational therapy students in a Brazilian university since their entrance, the changes in daily life and health noticed by them, as well as the strategies used in their lives to overcome the problems found. Methodology: for this, a field study was made with occupational therapy students, using interviews. The answers has been classified on three categories: occupational path, health and subjects’ extrinsic factors. Results: main results are related with rough daily life changes, hard weight changes, sleeping difficulties, mental health problems, difficulties on the relationship between students and professors, and leaving leisure activities. Conclusion: the advanced research linked the studies on scientific literature, causing focused life changes, such as strategies to identify critical moments and possibilities to overcome those problems lived, during their lives in university, that interfere students’ occupational path.
Subject: Estudantes
Terapia ocupacional
Universidades
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: EEF - DEPARTAMENTO DE TERAPIA OCUPACIONAL
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.5354/0719-5346.2021.54954
URI: http://hdl.handle.net/1843/61941
Issue Date: 2021
metadata.dc.url.externa: https://revistaterapiaocupacional.uchile.cl/index.php/RTO/article/view/54954
metadata.dc.relation.ispartof: Revista chilena de terapia ocupacional
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.