Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/62279
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLuciana Conrado Martinspt_BR
dc.creatorFernanda Santana Rabello de Castropt_BR
dc.creatorAdriana Mortara Almeidapt_BR
dc.date.accessioned2024-01-02T18:35:29Z-
dc.date.available2024-01-02T18:35:29Z-
dc.date.issued2021-06-16-
dc.citation.volume34pt_BR
dc.citation.issue54pt_BR
dc.citation.spage43pt_BR
dc.citation.epage54pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22562/2021.54.03pt_BR
dc.identifier.issn2175-0173pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/62279-
dc.description.abstractIn this article we present the current stage of development and application of the National Museum Education Policy, developed in Brazil between the years 2010 and 2017, and which implementation is underway. We have as reference the recent period of the international Pandemic of Covid-19, about which we present information and analysis on the organization and performance of museum educators. In this context, comments and reflections on the formation of Museum Education in Brazil, as a professional, theoretical and political field, is briefly presented. We shortly highlight the trajectory of the participatory construction of the National Museum Education Policy, its challenges and development possibilities in the current pandemic context and present a call to collective construction, in Latin America and Africa, of a conceptual, methodological and theoretical-practical mobilization on Museum Education.pt_BR
dc.description.resumoApresentaremos neste artigo o atual estágio de desenvolvimento e aplicação da Política Nacional de Educação Museal, construída no Brasil entre os anos de 2010 e 2017 e cuja implementação encontra-se em curso. Teremos como referência o recente período da Pandemia Internacional de Covid-19, sobre o qual apresentaremos informações e análises acerca da organização e atuação de educadores museais. Neste contexto, serão apresentados comentários e reflexões sobre a conformação da Educação Museal no Brasil, como um campo profissional, teórico e político. Destacamos a trajetória de construção participativa da Política Nacional de Educação Museal, seus desafios e possibilidades de desenvolvimento no atual contexto pandêmico e apresentamos um chamado à construção coletiva, latino-americana e africana, de uma mobilização conceitual, metodológica, teórico-prática da Educação Museal.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentECI - DEPARTAMENTO DE TEORIA E GESTÃO INFORMAÇÃOpt_BR
dc.publisher.departmentECI - ESCOLA DE CIENCIA DA INFORMAÇÃOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofCadernos do CEOMpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação Musealpt_BR
dc.subjectPolíticas Públicaspt_BR
dc.subjectParticipatividadept_BR
dc.subjectMuseuspt_BR
dc.subject.otherMuseologiapt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherPolíticas Públicaspt_BR
dc.subject.otherMuseuspt_BR
dc.titleComo fazer depois de 2020? A Política Nacional de Educação Museal em um contexto pós pandêmicopt_BR
dc.title.alternativeHow to do after 2020? The National Museal Education Policy in a post-pandemic contextpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://bell.unochapeco.edu.br/revistas/index.php/rcc/article/view/5960pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0544-296Xpt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.