Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/63418
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorJoyce Costa Melgaço Fariapt_BR
dc.creatorDaniela Garcia Rezende Junqueirapt_BR
dc.creatorRaissa Carolina Fonseca Cândidopt_BR
dc.creatorCristiane Aparecida Menezes de Páduapt_BR
dc.creatorAlba Valéria Souto Melo Moraespt_BR
dc.creatorAlessandra Carolina Montes Fradept_BR
dc.creatorDaniela Fernandes Silvapt_BR
dc.creatorÉrika Paz de Souza Santospt_BR
dc.creatorLouise Cristina Oliveira Santospt_BR
dc.creatorMariana Fontoura Lana Nascimentopt_BR
dc.creatorWeverton Teixeira da Silvapt_BR
dc.creatorAlessandra Rezende Mesquitapt_BR
dc.creatorEdson Perinipt_BR
dc.date.accessioned2024-01-26T14:27:01Z-
dc.date.available2024-01-26T14:27:01Z-
dc.date.issued2016-10-
dc.citation.volume6pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage177pt_BR
dc.citation.epage202pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.35699/2237-5864.2016.2104pt_BR
dc.identifier.issn2237-5864pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/63418-
dc.description.abstractAccurate information is determinant to the quality use of medication and decision making in health. Thus, training professionals to interpret scientific evidence on medicines and turn that into easy-access information is fundamental. In this sense, the Centro de Estudos do Medicamento (CEMED) from the School of Pharmacy - Federal University of Minas Gerais (UFMG) promotes formation focusing on the rational use of medicines disseminating information through the Blog do CEMED. Content publication in the weblog relies on the active role of students, who identify sources of information, select topics, prepare, check and post them. The Blog has registered intense consultation access, driven by social networks interactivity. The initiative demonstrates clear need for information in this area and presents as an important pedagogical resource, promoting the development of competencies such as critical evaluation of literature, written communication and teamwork.pt_BR
dc.description.resumoA informação correta é determinante na qualidade do uso de medicamentos e na tomada de decisões em saúde. Assim, é fundamental a formação de profissionais capazes de interpretar a evidência científica sobre medicamentos, transformando-a em informação de fácil acesso. Nesse sentido, o Centro de Estudos do Medicamento (CEMED) da Faculdade de Farmácia da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) promove a formação voltada para o uso racional de medicamentos, utilizando a divulgação de informações por meio de weblog (Blog do CEMED). A publicação no weblog depende do papel ativo dos discentes, os quais devem identificar as fontes de informação, selecionar os temas e elaborar, corrigir e divulgar as matérias. O blog tem registrado um movimento intenso de consulta, impulsionado pela interatividade das redes sociais. A iniciativa demonstra a evidente demanda por informações na área e se apresenta como importante recurso pedagógico, favorecendo o desenvolvimento de competências como avaliação crítica da literatura, comunicação escrita e trabalho em equipe.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAR - DEPARTAMENTO DE FARMÁCIA SOCIALpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Docência do Ensino Superior-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectWeblogpt_BR
dc.subjectFarmáciapt_BR
dc.subjectUso racional de medicamentospt_BR
dc.subject.otherUso de medicamentospt_BR
dc.subject.otherUso da informação científica na tomada de decisões em saúdept_BR
dc.subject.otherEducação em saúdept_BR
dc.subject.otherBlogpt_BR
dc.titleConstrução de weblog como ferramenta para o ensino do uso racional de medicamentos no curso de farmáciapt_BR
dc.title.alternativeWeblog construction in pharmacy course as a tool for teaching rational use of medicinespt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/2104pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.