Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/63970
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorKarine Naves de Oliveira Goulartpt_BR
dc.creatorStayce Moreira Fortunatopt_BR
dc.creatorGabrielle Batista Diaspt_BR
dc.creatorLaura Lírio Resende Cerqueirapt_BR
dc.creatorSamuel Penna Wannept_BR
dc.creatorMyrian Nunomurapt_BR
dc.creatorIvana Montandon Soares Aleixopt_BR
dc.date.accessioned2024-02-15T16:40:09Z-
dc.date.available2024-02-15T16:40:09Z-
dc.date.issued2022-
dc.citation.volume44pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1590/rbce.44.e20220020pt_BR
dc.identifier.issn2179-3255pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/63970-
dc.description.abstractThis study aimed to analyse the motivational factors for artistic gymnastics (AG) online training sessions and the children’s perception regarding the quality of this training. A sample of 39 children answered the Motivation for Sports Practice Inventory and a structured questionnaire to assess the quality of online sessions. A total of 67%, 53%, and 30% of the children reported the reasons related to “sports competence”, “health”, and “friendship/leisure” are “very important”, respectively. All dimensions evaluated in the structured questionnaire showed a percentage of satisfaction greater than 75%. Therefore, “Sports competence” is the main motivational factor for participation in AG online training sessions. Overall, children were satisfied with the quality of this online training.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo deste estudo foi analisar fatores motivacionais para a participação em aulas online de ginástica artística (GA) e a satisfação dos alunos quanto à qualidade dessas aulas. Uma amostra de 39 alunos respondeu ao Inventário de Motivação para Prática Desportiva e a um questionário estruturado para avaliação da qualidade das aulas online. Um total de 67%, 53% e 30% dos alunos consideraram “muito importante” os motivos relacionados à “competência esportiva”, “saúde” e “amizade/lazer”, respectivamente. Todas as dimensões avaliadas no questionário sobre a qualidade das aulas apresentaram satisfação superior a 75%. Portanto, a “Competência esportiva” é o principal fator motivacional para a prática de aulas online de GA. De maneira geral, os alunos se mostraram satisfeitos com a qualidade dessas aulas.pt_BR
dc.description.sponsorshipCNPq - Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológicopt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE ESPORTESpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Ciências do Esportept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsino onlinept_BR
dc.subjectGinásticapt_BR
dc.subjectMotivaçãopt_BR
dc.subjectSatisfação pessoalpt_BR
dc.subject.otherEducação a distânciapt_BR
dc.subject.otherGinásticapt_BR
dc.subject.otherMotivaçãopt_BR
dc.subject.otherSatisfação pessoalpt_BR
dc.titleFatores motivacionais dos alunos e avaliação da qualidade de aulas online de ginástica artísticapt_BR
dc.title.alternativeChildren motivational factors and quality assessment of artistic gymnastics online training sessionspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.scielo.br/j/rbce/a/9GN4g9GR3ZZvHP3m5jfgrKH/abstract/?lang=pt#pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3976-5150pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5380-7815pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4972-9981pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6479-7168pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4659-1032pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3669-0571pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8577-3245pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.