Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/63970
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Fatores motivacionais dos alunos e avaliação da qualidade de aulas online de ginástica artística |
Other Titles: | Children motivational factors and quality assessment of artistic gymnastics online training sessions |
Authors: | Karine Naves de Oliveira Goulart Stayce Moreira Fortunato Gabrielle Batista Dias Laura Lírio Resende Cerqueira Samuel Penna Wanne Myrian Nunomura Ivana Montandon Soares Aleixo |
Abstract: | O objetivo deste estudo foi analisar fatores motivacionais para a participação em aulas online de ginástica artística (GA) e a satisfação dos alunos quanto à qualidade dessas aulas. Uma amostra de 39 alunos respondeu ao Inventário de Motivação para Prática Desportiva e a um questionário estruturado para avaliação da qualidade das aulas online. Um total de 67%, 53% e 30% dos alunos consideraram “muito importante” os motivos relacionados à “competência esportiva”, “saúde” e “amizade/lazer”, respectivamente. Todas as dimensões avaliadas no questionário sobre a qualidade das aulas apresentaram satisfação superior a 75%. Portanto, a “Competência esportiva” é o principal fator motivacional para a prática de aulas online de GA. De maneira geral, os alunos se mostraram satisfeitos com a qualidade dessas aulas. |
Abstract: | This study aimed to analyse the motivational factors for artistic gymnastics (AG) online training sessions and the children’s perception regarding the quality of this training. A sample of 39 children answered the Motivation for Sports Practice Inventory and a structured questionnaire to assess the quality of online sessions. A total of 67%, 53%, and 30% of the children reported the reasons related to “sports competence”, “health”, and “friendship/leisure” are “very important”, respectively. All dimensions evaluated in the structured questionnaire showed a percentage of satisfaction greater than 75%. Therefore, “Sports competence” is the main motivational factor for participation in AG online training sessions. Overall, children were satisfied with the quality of this online training. |
Subject: | Educação a distância Ginástica Motivação Satisfação pessoal |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | EEF - DEPARTAMENTO DE ESPORTES |
Rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.1590/rbce.44.e20220020 |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/63970 |
Issue Date: | 2022 |
metadata.dc.url.externa: | https://www.scielo.br/j/rbce/a/9GN4g9GR3ZZvHP3m5jfgrKH/abstract/?lang=pt# |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista Brasileira de Ciências do Esporte |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fatores motivacionais dos alunos e avaliação da qualidade de aulas online de ginástica artística.pdf | 376.39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.