Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/65359
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMarcos Filipe Guimarães Pinheiropt_BR
dc.creatorChristianne Luce Gomespt_BR
dc.date.accessioned2024-03-05T21:18:20Z-
dc.date.available2024-03-05T21:18:20Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume22pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage555pt_BR
dc.citation.epage566pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22456/1982-8918.55774pt_BR
dc.identifier.issn0104-754Xpt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/65359-
dc.description.abstractThis research aimed to understand how playing is approached in Physical Education, Physiotherapy and Occupational Therapy undergraduate courses at UFMG. Bibliographic and document research was conducted. In Physical Education, playing is seen as human language and based on its contributions to human development, learning and sports training. In Physiotherapy there is therapeutic bias, strictly focused on rehabilitation, and playing is only a tool used a few times. Occupational therapy sees play as an activity, as human occupation, as well as a medical/therapeutic medium.pt_BR
dc.description.resumoEsta pesquisa teve como objetivo compreender de que maneira o brincar é abordado nos cursos de graduação em Educação Física, Fisioterapia e Terapia Ocupacional da UFMG. Foram realizadas pesquisas bibliográfica e documental. Para a Educação Física, o brincar é observado como linguagem humana e a partir de suas contribuições para a formação humana e para o aprendizado e treinamento de modalidades esportivas. Já na Fisioterapia há um viés terapêutico, voltado para reabilitação, em que o brincar é tratado como ferramenta utilizada em alguns momentos do tratamento fisioterápico. A Terapia Ocupacional considera o brincar como atividade, ocupação humana, além de meio médico/terapêutico.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO FÍSICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofMovimento-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLazerpt_BR
dc.subjectEducação Físicapt_BR
dc.subjectCurrículopt_BR
dc.subject.otherLazerpt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherBrincadeiraspt_BR
dc.titleAbordagens do brincar em cursos de graduação na área da saúde: educação física, fisioterapia e terapia ocupacionalpt_BR
dc.title.alternativeApproaches to playing in undergraduate courses in the area of health: physical education, physiotherapy and occupational therapypt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/55774pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABORDAGENS DO BRINCAR EM CURSOS DE.pdf764.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.