Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/68308
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Sandro Vinicius Sales dos Santos | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2024-05-14T20:08:45Z | - |
dc.date.available | 2024-05-14T20:08:45Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.citation.volume | 9 | pt_BR |
dc.citation.issue | 18 | pt_BR |
dc.citation.spage | 58 | pt_BR |
dc.citation.epage | 69 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1982-4440 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/68308 | - |
dc.description.abstract | The article presents the ways in which children construct meanings to experiences within a Child Education institution. The study of qualitative character used the notes in a diary and audiovisual recordings as a way to capture the density of the actions of children. The data produced demanded the inclusion of category experience that would enable an analytical refinement of experiences inthe same institution. It was found that the experiences lived by them in the institution, articulate the situations experienced in temporality (past and future), thus creating experiences fields. The pedagogical implications of the study emphasize the importance of considering the construction of such camps as a way to produce educational practices for children up to six years. | pt_BR |
dc.description.resumo | O artigo apresenta as formas como as crianças constroem sentidos às experiências vividas no interior de uma instituição de Educação Infantil. O estudo de caráter qualitativo utilizou as notas em caderno de campo e registros audiovisuais como forma de captar a densidade das ações das crianças. Os dados produzidos exigiram a inclusão da categoria experiência que possibilitasse um refinamento analítico das vivências das mesmas na instituição. Verificou-se que as experiências vivenciadas por elas na instituição, articulam-se às situações vividas em temporalidades (passadas e futuras), criando assim, campos de experiências. As implicações pedagógicas do estudo enfatizam a importância de se considerar a construção de tais campos como forma de produzir práticas educativas destinadas às crianças de até seis anos. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Cadernos da Pedagogia | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação infantil | pt_BR |
dc.subject | Crianças | pt_BR |
dc.subject | Infâncias | pt_BR |
dc.subject | Campos de experiências | pt_BR |
dc.subject.other | Educação infantil | pt_BR |
dc.subject.other | Criança | pt_BR |
dc.subject.other | Infância | pt_BR |
dc.subject.other | Experiências | pt_BR |
dc.title | Experiências das crianças no ambiente da educação infantil: uma análise interpretativa | pt_BR |
dc.title.alternative | Experiences of children in the environment of early childhood education: an interpretative analysis | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://www.cadernosdapedagogia.ufscar.br/index.php/cp/article/view/866 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-9666-3639 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Experiências das crianças no ambiente da educação infantil_ uma análise interpretativa.pdf | 251.57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.