Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/68308
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSandro Vinicius Sales dos Santospt_BR
dc.date.accessioned2024-05-14T20:08:45Z-
dc.date.available2024-05-14T20:08:45Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume9pt_BR
dc.citation.issue18pt_BR
dc.citation.spage58pt_BR
dc.citation.epage69pt_BR
dc.identifier.issn1982-4440pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/68308-
dc.description.abstractThe article presents the ways in which children construct meanings to experiences within a Child Education institution. The study of qualitative character used the notes in a diary and audiovisual recordings as a way to capture the density of the actions of children. The data produced demanded the inclusion of category experience that would enable an analytical refinement of experiences inthe same institution. It was found that the experiences lived by them in the institution, articulate the situations experienced in temporality (past and future), thus creating experiences fields. The pedagogical implications of the study emphasize the importance of considering the construction of such camps as a way to produce educational practices for children up to six years.pt_BR
dc.description.resumoO artigo apresenta as formas como as crianças constroem sentidos às experiências vividas no interior de uma instituição de Educação Infantil. O estudo de caráter qualitativo utilizou as notas em caderno de campo e registros audiovisuais como forma de captar a densidade das ações das crianças. Os dados produzidos exigiram a inclusão da categoria experiência que possibilitasse um refinamento analítico das vivências das mesmas na instituição. Verificou-se que as experiências vivenciadas por elas na instituição, articulam-se às situações vividas em temporalidades (passadas e futuras), criando assim, campos de experiências. As implicações pedagógicas do estudo enfatizam a importância de se considerar a construção de tais campos como forma de produzir práticas educativas destinadas às crianças de até seis anos.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Cadernos da Pedagogiapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação infantilpt_BR
dc.subjectCriançaspt_BR
dc.subjectInfânciaspt_BR
dc.subjectCampos de experiênciaspt_BR
dc.subject.otherEducação infantilpt_BR
dc.subject.otherCriançapt_BR
dc.subject.otherInfânciapt_BR
dc.subject.otherExperiênciaspt_BR
dc.titleExperiências das crianças no ambiente da educação infantil: uma análise interpretativapt_BR
dc.title.alternativeExperiences of children in the environment of early childhood education: an interpretative analysispt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.cadernosdapedagogia.ufscar.br/index.php/cp/article/view/866pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9666-3639pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.