Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/68500
Type: Artigo de Periódico
Title: Formação inicial de professores e satisfação com a matriz curricular relacionada à educação especial e inclusiva
Other Titles: Initial training of teachers and satisfaction with curricular matrix about special and inclusive education
Authors: Karen Regiane Soriano
Simara Pereira da Mata
Flaviane Pelloso Molina Freitas
Marcela Silva da Luz
Jáima Pinheiro de Oliveira
Abstract: Esta pesquisa objetivou traçar o perfil de estudantes e professores de duas regiões do Brasil para verificar a satisfação destes quanto às disciplinas que abordaram a Educação Especial em suas matrizes curriculares, ao longo de sua formação inicial. A coleta de dados foi efetivada por meio da aplicação de questionários. Os participantes alegaram ausência de práticas durante essa formação e insatisfação com a carga horária de conteúdos relacionados à Educação Especial.
Abstract: This research aimed to trace the profile of students and teachers from two regions of Brazil to verify their satisfaction regarding the disciplines about Special Education in their curricular matrices during their initial training. The data collection was carried out through the application of questionnaires. The participants claimed absence of practices during this training and dissatisfaction with the hours of content related to Special Education.
Subject: Educação especial
Educação inclusiva
Professores - Formação
Curriculo - Avaliação
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/68500
Issue Date: 2019
metadata.dc.url.externa: https://www.revistaespacios.com/a19v40n17/19401710.html
metadata.dc.relation.ispartof: Espacios
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.