Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/70620
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAdrielson Acácio de Lima Barbosapt_BR
dc.creatorCathia Alvespt_BR
dc.creatorHélder Ferreira Isayamapt_BR
dc.date.accessioned2024-07-15T21:17:14Z-
dc.date.available2024-07-15T21:17:14Z-
dc.date.issued2022-
dc.citation.volume34pt_BR
dc.citation.issue65pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage21pt_BR
dc.identifier.doi10.5007/2175-8042.2022.e83984pt_BR
dc.identifier.issn2175-8042pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/70620-
dc.description.abstractThis study aims to analyze the training processes experienced by the event animators with an emphasis on their trajectories and construction of knowledge that were mobilized for their professional training. Fifteen professionals who work in the field of leisure were interviewed, seven women and eight men. We identified that animators mobilize knowledge for professional practice and are linked both to the domain of content and activities and to the personal and professional attitude necessary for the practice of animation. The contexts in which this knowledge was built are varied and include playful experiences in childhood, contact with cultural practices such as sports, dance and theater, in addition to the subjects' work experiences and leisure time. Among the institutions that influenced this formative path are educational establishments, the church and art schools.pt_BR
dc.description.resumoEsse estudo teve como objetivo analisar os processos formativos vividos pelos/as animadores/as de eventos com ênfase em suas trajetórias e construção de saberes que foram mobilizados para sua formação profissional. Foram entrevistados/as quinze profissionais que atuam no âmbito do lazer, sendo sete mulheres e oito homens. Identificamos que os animadores mobilizam saberes para a prática profissional relacionados tanto ao domínio de conteúdos e atividades quanto à postura pessoal e profissional necessária para prática de animação. Os contextos em que esses saberes foram construídos são variados e contemplam as vivências lúdicas na infância, o contato com práticas culturais, como o esporte, a dança e o teatro, além das experiências laborais e dos momentos de lazer dos sujeitos. Entre as instituições que influenciaram esse percurso formativo, estão os estabelecimentos de ensino, a igreja e escolas de arte.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO FÍSICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofMotrivivência-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLazerpt_BR
dc.subjectTrajetóriapt_BR
dc.subjectAnimadorespt_BR
dc.subjectFormação Profissionalpt_BR
dc.subject.otherLazerpt_BR
dc.subject.otherFormação profissionalpt_BR
dc.subject.otherCulturapt_BR
dc.titleAs trajetórias dos animadores de eventos infantis em Belém-PApt_BR
dc.title.alternativeTrajectories of children's event animators in Belém-PApt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/83984/48651pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trajetórias de animadores de eventos infantis em Belém-PA.pdf232.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.