Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/70620
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Adrielson Acácio de Lima Barbosa | pt_BR |
dc.creator | Cathia Alves | pt_BR |
dc.creator | Hélder Ferreira Isayama | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2024-07-15T21:17:14Z | - |
dc.date.available | 2024-07-15T21:17:14Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.citation.volume | 34 | pt_BR |
dc.citation.issue | 65 | pt_BR |
dc.citation.spage | 1 | pt_BR |
dc.citation.epage | 21 | pt_BR |
dc.identifier.doi | 10.5007/2175-8042.2022.e83984 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2175-8042 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/70620 | - |
dc.description.abstract | This study aims to analyze the training processes experienced by the event animators with an emphasis on their trajectories and construction of knowledge that were mobilized for their professional training. Fifteen professionals who work in the field of leisure were interviewed, seven women and eight men. We identified that animators mobilize knowledge for professional practice and are linked both to the domain of content and activities and to the personal and professional attitude necessary for the practice of animation. The contexts in which this knowledge was built are varied and include playful experiences in childhood, contact with cultural practices such as sports, dance and theater, in addition to the subjects' work experiences and leisure time. Among the institutions that influenced this formative path are educational establishments, the church and art schools. | pt_BR |
dc.description.resumo | Esse estudo teve como objetivo analisar os processos formativos vividos pelos/as animadores/as de eventos com ênfase em suas trajetórias e construção de saberes que foram mobilizados para sua formação profissional. Foram entrevistados/as quinze profissionais que atuam no âmbito do lazer, sendo sete mulheres e oito homens. Identificamos que os animadores mobilizam saberes para a prática profissional relacionados tanto ao domínio de conteúdos e atividades quanto à postura pessoal e profissional necessária para prática de animação. Os contextos em que esses saberes foram construídos são variados e contemplam as vivências lúdicas na infância, o contato com práticas culturais, como o esporte, a dança e o teatro, além das experiências laborais e dos momentos de lazer dos sujeitos. Entre as instituições que influenciaram esse percurso formativo, estão os estabelecimentos de ensino, a igreja e escolas de arte. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | EEF - DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO FÍSICA | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Motrivivência | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Lazer | pt_BR |
dc.subject | Trajetória | pt_BR |
dc.subject | Animadores | pt_BR |
dc.subject | Formação Profissional | pt_BR |
dc.subject.other | Lazer | pt_BR |
dc.subject.other | Formação profissional | pt_BR |
dc.subject.other | Cultura | pt_BR |
dc.title | As trajetórias dos animadores de eventos infantis em Belém-PA | pt_BR |
dc.title.alternative | Trajectories of children's event animators in Belém-PA | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/83984/48651 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Trajetórias de animadores de eventos infantis em Belém-PA.pdf | 232.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.