Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/70780
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorEfraim Lopes Soarespt_BR
dc.creatorMariana Trindade Cruzpt_BR
dc.creatorRosimar Fátima Oliveirapt_BR
dc.creatorEugênia Rosa Cabralpt_BR
dc.date.accessioned2024-07-16T17:57:11Z-
dc.date.available2024-07-16T17:57:11Z-
dc.date.issued2022-05-25-
dc.citation.volume38pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage23pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21573/vol38n002022.111740pt_BR
dc.identifier.issn2447-4193pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/70780-
dc.description.abstractThe goal of this study is to analyze the performance of interest groups during the decision-making process on Provisional Measure 746/2016, the current High School Reform. The method used was a content analysis of documents available on the National Congress website and journalistic articles. The results reveal the performance of different interest groups and an alignment of business groups and public agencies to defend the initial proposal of the Executive Branch.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo deste estudo é analisar a atuação de grupos de interesse durante o processo decisório sobre a Medida Provisória 746/2016, atual Reforma do Ensino Médio. O método utilizado foi análise de conteúdo de documentos disponíveis no site do Congresso Nacional e matérias jornalísticas. Os resultados revelam a atuação de diferentes grupos de interesse e um alinhamento de grupos empresariais e órgãos públicos para a defesa da proposta inicial do Poder Executivo.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Política e Administração da Educaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLobbypt_BR
dc.subjectPoder legislativopt_BR
dc.subjectReformulação do Ensino Médiopt_BR
dc.subjectPolíticas Públicas de Educaçãopt_BR
dc.subject.otherPolíticas públicas -- Educaçãopt_BR
dc.subject.otherEnsino médio -- Brasilpt_BR
dc.subject.otherReforma do ensino -- Brasilpt_BR
dc.titleA atuação dos grupos de interesse no âmbito do legislativo: a quem interessou a reforma do ensino médio?pt_BR
dc.title.alternativeThe performance of interest groups in the legislative framework: to whom it was interesting the high school reform?pt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/111740pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0815-0321pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9655-5243pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2212-4018pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7601-1465pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A atuação dos grupos de interesse no âmbito do legislativo.pdf345.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.