Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/70780
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Efraim Lopes Soares | pt_BR |
dc.creator | Mariana Trindade Cruz | pt_BR |
dc.creator | Rosimar Fátima Oliveira | pt_BR |
dc.creator | Eugênia Rosa Cabral | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2024-07-16T17:57:11Z | - |
dc.date.available | 2024-07-16T17:57:11Z | - |
dc.date.issued | 2022-05-25 | - |
dc.citation.volume | 38 | pt_BR |
dc.citation.spage | 1 | pt_BR |
dc.citation.epage | 23 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.21573/vol38n002022.111740 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2447-4193 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/70780 | - |
dc.description.abstract | The goal of this study is to analyze the performance of interest groups during the decision-making process on Provisional Measure 746/2016, the current High School Reform. The method used was a content analysis of documents available on the National Congress website and journalistic articles. The results reveal the performance of different interest groups and an alignment of business groups and public agencies to defend the initial proposal of the Executive Branch. | pt_BR |
dc.description.resumo | O objetivo deste estudo é analisar a atuação de grupos de interesse durante o processo decisório sobre a Medida Provisória 746/2016, atual Reforma do Ensino Médio. O método utilizado foi análise de conteúdo de documentos disponíveis no site do Congresso Nacional e matérias jornalísticas. Os resultados revelam a atuação de diferentes grupos de interesse e um alinhamento de grupos empresariais e órgãos públicos para a defesa da proposta inicial do Poder Executivo. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Brasileira de Política e Administração da Educação | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Lobby | pt_BR |
dc.subject | Poder legislativo | pt_BR |
dc.subject | Reformulação do Ensino Médio | pt_BR |
dc.subject | Políticas Públicas de Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Políticas públicas -- Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Ensino médio -- Brasil | pt_BR |
dc.subject.other | Reforma do ensino -- Brasil | pt_BR |
dc.title | A atuação dos grupos de interesse no âmbito do legislativo: a quem interessou a reforma do ensino médio? | pt_BR |
dc.title.alternative | The performance of interest groups in the legislative framework: to whom it was interesting the high school reform? | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/111740 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-0815-0321 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-9655-5243 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-2212-4018 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-7601-1465 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
A atuação dos grupos de interesse no âmbito do legislativo.pdf | 345.25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.