Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/70955
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAlexandre Gomes Soarespt_BR
dc.creatorMarlucy Alves Paraísopt_BR
dc.date.accessioned2024-07-18T18:07:00Z-
dc.date.available2024-07-18T18:07:00Z-
dc.date.issued2022-05-20-
dc.citation.volume47pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage23pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5902/1984644467829pt_BR
dc.identifier.issn1984-6444pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/70955-
dc.description.abstractThe interview conducted with professor and researcher Dagmar Elisabeth Estermann Meyeraimed at understanding their formative trajectories with research on gender and sexuality in the educational and health field. It sought to offer elements to problematize the markers of gender and sexuality and their interface with public policies for social inclusion, with derivations that allow thinking about the transversality of gender in initial education. One of the researcher’s perspectives in the educational field is that the activity of educating involves teaching and learning processes: what, who and how they teach and what, who and how one learns, thus going beyond educational institutions and classrooms. The interview was carried out within the scope of a Post-Doctoral research activity, at the Faculty of Education of the Federal University of Minas Gerais.pt_BR
dc.description.resumoA entrevista realizada com a docente e pesquisadora teve como objetivo compreender suas trajetórias formativas com pesquisas em gênero e sexualidade no campo educacional e da saúde. Buscou oferecer elementos para problematizar os marcadores de gênero e de sexualidade e sua interface com as políticas públicas de inclusão social, com derivações que permitem pensar a transversalidade de gênero na formação inicial. Uma das perspectivas da pesquisadora no campo educacional é que a atividade de educar supõe processos de ensino e de aprendizagem: o que, quem e como ensinam e o que, quem e como se aprende, extrapolando, assim, as instituições de ensino e as salas de aula. A entrevista foi realizada no âmbito de uma atividade de pesquisa de Pós-Doutoramento, na Faculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofEducaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGêneropt_BR
dc.subjectSexualidadept_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subject.otherSexualidadept_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.titleTrajetórias formativas com pesquisas em gênero e sexualidade na educaçãopt_BR
dc.title.alternativeFormative trajectories with research on gender and sexuality in educationpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufsm.br/reveducacao/article/view/67829pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6835-1155pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3542-4650pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trajetórias formativas com pesquisas em gênero e sexualidade na educação.pdf599.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.