Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/70955
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Alexandre Gomes Soares | pt_BR |
dc.creator | Marlucy Alves Paraíso | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2024-07-18T18:07:00Z | - |
dc.date.available | 2024-07-18T18:07:00Z | - |
dc.date.issued | 2022-05-20 | - |
dc.citation.volume | 47 | pt_BR |
dc.citation.spage | 1 | pt_BR |
dc.citation.epage | 23 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.5902/1984644467829 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1984-6444 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/70955 | - |
dc.description.abstract | The interview conducted with professor and researcher Dagmar Elisabeth Estermann Meyeraimed at understanding their formative trajectories with research on gender and sexuality in the educational and health field. It sought to offer elements to problematize the markers of gender and sexuality and their interface with public policies for social inclusion, with derivations that allow thinking about the transversality of gender in initial education. One of the researcher’s perspectives in the educational field is that the activity of educating involves teaching and learning processes: what, who and how they teach and what, who and how one learns, thus going beyond educational institutions and classrooms. The interview was carried out within the scope of a Post-Doctoral research activity, at the Faculty of Education of the Federal University of Minas Gerais. | pt_BR |
dc.description.resumo | A entrevista realizada com a docente e pesquisadora teve como objetivo compreender suas trajetórias formativas com pesquisas em gênero e sexualidade no campo educacional e da saúde. Buscou oferecer elementos para problematizar os marcadores de gênero e de sexualidade e sua interface com as políticas públicas de inclusão social, com derivações que permitem pensar a transversalidade de gênero na formação inicial. Uma das perspectivas da pesquisadora no campo educacional é que a atividade de educar supõe processos de ensino e de aprendizagem: o que, quem e como ensinam e o que, quem e como se aprende, extrapolando, assim, as instituições de ensino e as salas de aula. A entrevista foi realizada no âmbito de uma atividade de pesquisa de Pós-Doutoramento, na Faculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Educação | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Gênero | pt_BR |
dc.subject | Sexualidade | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Sexualidade | pt_BR |
dc.subject.other | Educação | pt_BR |
dc.title | Trajetórias formativas com pesquisas em gênero e sexualidade na educação | pt_BR |
dc.title.alternative | Formative trajectories with research on gender and sexuality in education | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://periodicos.ufsm.br/reveducacao/article/view/67829 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-6835-1155 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-3542-4650 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Trajetórias formativas com pesquisas em gênero e sexualidade na educação.pdf | 599.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.