Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/72634
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Prof. Dr. Ricardo Augusto Oliveira Santospt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2330829691438242pt_BR
dc.contributor.referee1Simone Fonsecapt_BR
dc.creatorRaul Dias de Paivapt_BR
dc.creator.Latteshttps://www.linkedin.com/in/raul-dias-paiva/pt_BR
dc.date.accessioned2024-08-05T19:14:16Z-
dc.date.available2024-08-05T19:14:16Z-
dc.date.issued2024-04-03-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/72634-
dc.description.abstractThe e-commerce market has experienced exponential growth in Brazil, driven by technological advancements and increasing globalization. In this context, it is important for entrepreneurs to explore the opportunities offered by this evolving sector through a comprehensive business analysis. This study proposes a market analysis of the e-commerce sector in Brazil. The objective is to identify trends, opportunities, and risks, based on Porter’s Five Forces framework.pt_BR
dc.description.resumoO mercado de e-commerce tem experimentado um crescimento exponencial no Brasil, impulsionado pelo avanço tecnológico e pela crescente globalização. Nesse contexto, é importante para empreendedores explorar as oportunidades oferecidas por esse setor em evolução, através da elaboração de uma análise de negócios. Este trabalho propõe uma análise de mercado na área de e-commerce no Brasil. O objetivo é identificar tendências, oportunidades e riscos; embasando-se nas cinco forças de Porter.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Gestão Estratégicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pt/*
dc.subjectAdministraçãopt_BR
dc.subject.otherE-Commercept_BR
dc.subject.otherAnálise de Mercadopt_BR
dc.subject.otherEstratégiapt_BR
dc.titleAnálise de mercado do e-commerce no Brasil: aplicação das Cinco Forças de Porterpt_BR
dc.title.alternativeMarket Analysis of E-commerce in Brazil: Application of Porter's Five Forcespt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons