Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/72634
Type: Monografia (especialização)
Title: Análise de mercado do e-commerce no Brasil: aplicação das Cinco Forças de Porter
Other Titles: Market Analysis of E-commerce in Brazil: Application of Porter's Five Forces
Authors: Raul Dias de Paiva
First Advisor: Prof. Dr. Ricardo Augusto Oliveira Santos
First Referee: Simone Fonseca
Abstract: O mercado de e-commerce tem experimentado um crescimento exponencial no Brasil, impulsionado pelo avanço tecnológico e pela crescente globalização. Nesse contexto, é importante para empreendedores explorar as oportunidades oferecidas por esse setor em evolução, através da elaboração de uma análise de negócios. Este trabalho propõe uma análise de mercado na área de e-commerce no Brasil. O objetivo é identificar tendências, oportunidades e riscos; embasando-se nas cinco forças de Porter.
Abstract: The e-commerce market has experienced exponential growth in Brazil, driven by technological advancements and increasing globalization. In this context, it is important for entrepreneurs to explore the opportunities offered by this evolving sector through a comprehensive business analysis. This study proposes a market analysis of the e-commerce sector in Brazil. The objective is to identify trends, opportunities, and risks, based on Porter’s Five Forces framework.
Subject: E-Commerce
Análise de Mercado
Estratégia
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FACE - FACULDADE DE CIENCIAS ECONOMICAS
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Gestão Estratégica
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pt/
URI: http://hdl.handle.net/1843/72634
Issue Date: 3-Apr-2024
Appears in Collections:Especialização em Gestão Estratégica



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons