Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/76027
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLudimila Corrêa Bastospt_BR
dc.creatorCarmem Lúcia Eitererpt_BR
dc.date.accessioned2024-09-09T17:56:55Z-
dc.date.available2024-09-09T17:56:55Z-
dc.date.issued2021-
dc.citation.volume9pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage443pt_BR
dc.citation.epage465pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.14295/de.v9i2.13510pt_BR
dc.identifier.issn2358-8853pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/76027-
dc.description.abstractThe text presents ananalysis of data produced with in the scope of doctoral research. The qualitative research is based on semi-structured interviews. The author swho supportt he analysis are mainly Hirata (2010), Collins (2019), Bairros (1995). Intersectionality is discussed as anessential analytical tool tounder stand the specificities of the educanda enrolled in this teaching modality. It is especially considered the challenges posed by the performance in the world of work from low-skilled occupations such as that of domestic servant. It is verified that the social crossings place these subjects in situations of Power asymmetries that show themselves as obstacles to their school attendance.pt_BR
dc.description.resumoO texto apresenta análise de dados produzidos no âmbito de pesquisa de doutoramento. A pesquisa de natureza qualitativa apoia-se em entrevistas semi-estruturadas. As autoras que dão suporte as análises são principalmente Hirata (2010), Collins (2019), Bairros (1995).Discute-se a interseccionalidade como ferramenta analítica essencial para compreender as especificidades da educanda matriculada nesta modalidade de ensino. Considera-se especialmente os desafios colocados pela atuação no mundo do trabalho à partir de ocupações pouco especializadas como a de empregada doméstica. Constata-se que os atravessamentos sociais colocam estas sujeitas em situações de assimetrias de poder que se mostram obstáculos a sua frequência à escola.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Diversidade e Educaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação de jovens e adultospt_BR
dc.subjectInterseccionalidadept_BR
dc.subjectGêneropt_BR
dc.subjectRaçapt_BR
dc.subjectTrabalhopt_BR
dc.subject.otherEducação de jovens e adultospt_BR
dc.subject.otherInterseccionalidadept_BR
dc.subject.otherTrabalho e educaçãopt_BR
dc.titleEducação de jovens e adultos e interseccionalidade: mulheres negras e idosas, trabalhadoras e estudantespt_BR
dc.title.alternativeYouth and adult educationan dinter sectionality: black and older women, workers and tudentspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.furg.br/divedu/article/view/13510pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3789-9710pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-6978-155Xpt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Educação de jovens e adultos e interseccionalidade.pdf225 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.