Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9BWHB3
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Adla Betsaida Martins Teixeirapt_BR
dc.contributor.referee1Regina de Paula Medeirospt_BR
dc.contributor.referee2Carmem Lucia Eitererpt_BR
dc.contributor.referee3Sandra Maria da Mata Azeredopt_BR
dc.contributor.referee4Geraldo Magela Pereira Leaopt_BR
dc.contributor.referee5Daisy Moreira Cunhapt_BR
dc.creatorJanice Aparecida de Souzapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T13:48:22Z-
dc.date.available2019-08-10T13:48:22Z-
dc.date.issued2013-05-28pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9BWHB3-
dc.description.abstractThe research investigates the impact of sexual orientation on performance and permanence of lesbian and gay students in school spaces. It identifies the strategies adopted by students to enter and remain in the prestigious courses of Law and Medicine of the Federal University of Minas Gerais (UFMG). The methodology adopted, qualitative, comprised two sources of data collection: the first part, the application of one hundred exploratory questionnaires in a Confraternity of homosexuals. The second, semistructured interviews with two lesbians and two gay students of UFMG. We conclude that students were academically successful due to the omission of their sexual orientation, to privileged social and financial condition, and to the posture of the private schools they attended to.pt_BR
dc.description.resumoA pesquisa investiga o impacto da orientação sexual sobre o desempenho e a permanência de estudantes gays e lésbicas nos espaços escolares. Identifica as estratégias adotadas por eles/elas para o ingresso e a permanência nos prestigiados cursos de Direito e Medicina da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). A metodologia adotada, qualitativa, foi composta por duas fontes de coleta de dados: a primeira etapa, aplicação de cem questionários exploratórios em uma Confraria de homossexuais. A segunda, entrevistas semiestruturadas com duas lésbicas e dois gays estudantes da UFMG. Conclui-se que os/as entrevistados/as foram academicamente bem sucedidos devido à omissão da orientação sexual, às condições social e financeira privilegiadas e à postura das escolas particulares por eles/elas frequentadas.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectBullyingpt_BR
dc.subjectDireitos humanospt_BR
dc.subjectDesempenho escolarpt_BR
dc.subjectPolíticas públicaspt_BR
dc.subjectGays e lésbicaspt_BR
dc.subjectEstudantes homossexuaispt_BR
dc.subjectGêneropt_BR
dc.subject.otherHomossexuais Educação  pt_BR
dc.subject.otherPolíticas públicaspt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherDireitos humanos  pt_BR
dc.subject.otherBullying  pt_BR
dc.subject.otherEducação Relações de gênero  pt_BR
dc.subject.otherDireitos dos homossexuais  pt_BR
dc.subject.otherHomossexuais Direito a educaçãopt_BR
dc.subject.otherHomofobiapt_BR
dc.subject.otherHomossexuais Direitos civis  pt_BR
dc.titleEstratégias de escolarização de homossexuais com sucesso acadêmicopt_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
estrategias_de_escolarizacao_de_homossexuais__com_sucesso_academico.pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.