Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9BWHB3
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Adla Betsaida Martins Teixeira | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Regina de Paula Medeiros | pt_BR |
dc.contributor.referee2 | Carmem Lucia Eiterer | pt_BR |
dc.contributor.referee3 | Sandra Maria da Mata Azeredo | pt_BR |
dc.contributor.referee4 | Geraldo Magela Pereira Leao | pt_BR |
dc.contributor.referee5 | Daisy Moreira Cunha | pt_BR |
dc.creator | Janice Aparecida de Souza | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-10T13:48:22Z | - |
dc.date.available | 2019-08-10T13:48:22Z | - |
dc.date.issued | 2013-05-28 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9BWHB3 | - |
dc.description.abstract | The research investigates the impact of sexual orientation on performance and permanence of lesbian and gay students in school spaces. It identifies the strategies adopted by students to enter and remain in the prestigious courses of Law and Medicine of the Federal University of Minas Gerais (UFMG). The methodology adopted, qualitative, comprised two sources of data collection: the first part, the application of one hundred exploratory questionnaires in a Confraternity of homosexuals. The second, semistructured interviews with two lesbians and two gay students of UFMG. We conclude that students were academically successful due to the omission of their sexual orientation, to privileged social and financial condition, and to the posture of the private schools they attended to. | pt_BR |
dc.description.resumo | A pesquisa investiga o impacto da orientação sexual sobre o desempenho e a permanência de estudantes gays e lésbicas nos espaços escolares. Identifica as estratégias adotadas por eles/elas para o ingresso e a permanência nos prestigiados cursos de Direito e Medicina da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). A metodologia adotada, qualitativa, foi composta por duas fontes de coleta de dados: a primeira etapa, aplicação de cem questionários exploratórios em uma Confraria de homossexuais. A segunda, entrevistas semiestruturadas com duas lésbicas e dois gays estudantes da UFMG. Conclui-se que os/as entrevistados/as foram academicamente bem sucedidos devido à omissão da orientação sexual, às condições social e financeira privilegiadas e à postura das escolas particulares por eles/elas frequentadas. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Bullying | pt_BR |
dc.subject | Direitos humanos | pt_BR |
dc.subject | Desempenho escolar | pt_BR |
dc.subject | Políticas públicas | pt_BR |
dc.subject | Gays e lésbicas | pt_BR |
dc.subject | Estudantes homossexuais | pt_BR |
dc.subject | Gênero | pt_BR |
dc.subject.other | Homossexuais Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Políticas públicas | pt_BR |
dc.subject.other | Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Direitos humanos | pt_BR |
dc.subject.other | Bullying | pt_BR |
dc.subject.other | Educação Relações de gênero | pt_BR |
dc.subject.other | Direitos dos homossexuais | pt_BR |
dc.subject.other | Homossexuais Direito a educação | pt_BR |
dc.subject.other | Homofobia | pt_BR |
dc.subject.other | Homossexuais Direitos civis | pt_BR |
dc.title | Estratégias de escolarização de homossexuais com sucesso acadêmico | pt_BR |
dc.type | Dissertação de Mestrado | pt_BR |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
estrategias_de_escolarizacao_de_homossexuais__com_sucesso_academico.pdf | 1.39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.