Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DWJCN
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Lenice de Castro M Villelapt_BR
dc.contributor.referee1Paula Goncalves Bicalhopt_BR
dc.creatorFernanda Alves de Souzapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T14:11:38Z-
dc.date.available2019-08-10T14:11:38Z-
dc.date.issued2012-03-09pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9DWJCN-
dc.description.abstractThis study is a bibliographical review, which goal is to analyze the pedagogical approaches in education, placing them in the teaching practice, identifying its objectives, evaluating which would best apply to the teaching practice nowadays. After researching journals in the electronic library (School of Nursing Magazine USP, Latin American Journal of Nursing, Book of Public Health), from 1995 to 2011, and in books related to the theme, a literature review was prepared. The pedagogical approaches and educational practices presented were related to the learning process at each stage. Finally, it was concluded that, after the studies, the pedagogical approach that best applies is the Progressive Libertarian one, being, therefore, the most appropriate to teaching in the health area.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo se trata de uma revisão bibliográfica integrativa, cujo objetivo é analisar as abordagens pedagógicas presentes na educação, situando-as na prática educativa docente, identificando seus principais propósitos, avaliando assim qual melhor se aplicaria à prática educativa docente nos dias de hoje. Após a pesquisa em periódicos na biblioteca eletrônica (Revista Escola de Enfermagem USP, Revista Latino Americana de Enfermagem, Caderno de Saúde Pública), no período de 1995 a 2011, e livros publicados relacionados com o tema proposto, foi elaborado o referencial teórico no qual foram apresentadas as abordagens pedagógicas e as práticas educativas, relacionando-as ao processo ensino aprendizagem em cada fase. Constatou-se enfim, que após os estudos, a abordagem pedagógica que melhor se aplica é a Progressista Libertária, sendo então a mais adequada a docência na área da saúde.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsinopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.subject.otherEducação Continuada em Enfermagempt_BR
dc.titleAbordagens pedagógicas e práticas educativas: uma reflexãopt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fernanda_alves_de_souza.pdf459.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.