Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FFHAN
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Simone Cardoso Lisboa Pereirapt_BR
dc.contributor.referee1Paula Goncalves Bicalhopt_BR
dc.creatorSonia Regina de Araújopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-11T19:52:17Z-
dc.date.available2019-08-11T19:52:17Z-
dc.date.issued2013-07-09pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FFHAN-
dc.description.abstractIntroduction The use of the Problematization Methodology on Continuing Education courses in the Technical School from Public Health System provides the generation of an ethical subject with critical and reflective attitude, a subject who develop his work based on the principles of Humanization. Objective - Propose evaluation result of the use of problem methodology, in the praxis of the student body, through conversation circles. Methods - Qualitative research, with exploratory feature, descriptive-analytical focus, through the application of the conversation circles technique. The subjects of this study will be composed of 36 students from South ETSUS of São Paulo, 05 environment managers (line managers) and 07 teachers. The interpretation of the collected material will be done analyzing the contents explained during the course of the conversation circles. Expected results It is expected to demonstrate the extent of the Problematization Methodology in changing the students praxis.pt_BR
dc.description.resumoIntrodução - O uso da metodologia da problematização, nos cursos de Educação Permanente das Escolas Técnicas do Sistema Único de Saúde, prevê a formação de um indivíduo ético, com postura crítica e reflexiva e que desenvolva seu trabalho com base nos princípios da Humanização. Objetivo Propor avaliação do resultado da utilização da metodologia da problematização, na práxis do corpo discente, por meio de rodas de conversa. Métodos - Trata-se de um projeto de intervenção na Escola Técnica de Saúde Sul, do município de São Paulo. Os sujeitos deste trabalho serão os 36 alunos da ETSUS Sul do município de São Paulo, 05 gerentes ambientais (chefias imediatas) e 07 docentes. A interpretação do material coletado se dará pela análise dos conteúdos explicitados durante o desenrolar das rodas de conversa. Resultados esperados - Constatar o alcance da metodologia problematizadora na mudança da práxis dos alunos.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRodas de conversapt_BR
dc.subjectPraxispt_BR
dc.subjectMetodologia problematizadorapt_BR
dc.subjectPesquisa qualitativapt_BR
dc.subject.otherEducação em Enfermagempt_BR
dc.titleA metodologia problematizadora: reconhecimento e alcance na mudança de comportamento do aluno-trabalhadorpt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s_nia_regina_de_ara_jo.pdf385.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.