Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FKDYE
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Selme Silqueira de Matos | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Sonia Maria Nunes Viana | pt_BR |
dc.creator | Ana Carolina Uruçu Rego Fernandes | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-09T23:38:20Z | - |
dc.date.available | 2019-08-09T23:38:20Z | - |
dc.date.issued | 2013-02-27 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FKDYE | - |
dc.description.abstract | The goal of this intervention was proposed restructure pedagogical training for faculty facilitators ETSUS / MA, describe the knowledge, skills and competencies needed by teachers facilitators ETSUS / MA in their work process; planning to develop pedagogical training and develop evaluation tool of course. This intervention project addresses the institutional, administrative and management work. The design of this proposal for the training of teachers, guided by the principles advocated by the Education Policy Committee, thus contributing to the goal of sharing information, finding solutions to problems of common interest, dissemination of technologies, promotion of joint institutions professional education throughout the country, constituting a technical organization and political ETSUS. | pt_BR |
dc.description.resumo | O objetivo dessa proposta de intervenção foi reestruturar as capacitações pedagógicas para docentes facilitadores da ETSUS/MA, descrever os saberes, habilidades e competências necessárias aos docentes facilitadores da ETSUS/MA em seu processo de trabalho; elaborar planejamento para capacitação pedagógica e elaborar instrumento de avaliação do curso. Esse projeto de intervenção aborda aspectos institucionais, administrativos e de gestão do trabalho. A concepção da referida proposta de capacitação dos docentes, pautou-se nos princípios preconizados pela Politica de Educação Permanente, assim contribuindo no objetivo de compartilhamento de informações, busca de soluções de problemas de interesse comum, difusão de tecnologias , promoção a articulação de instituições de educação profissional em todo país, constituindo-se numa organização técnica e política das ETSUS. | pt_BR |
dc.language | Português | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Escolas para profissionais de saúde | pt_BR |
dc.subject | Educação profissionalizante | pt_BR |
dc.subject | Administração em saúde | pt_BR |
dc.subject | Recursos humanos | pt_BR |
dc.subject | Educação permanente | pt_BR |
dc.subject.other | Educação em Enfermagem | pt_BR |
dc.title | Educação permanente para docentes facilitadores da ETSUS/MA | pt_BR |
dc.type | Monografias de Especialização | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tcc_cgepe.pdf | 258.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.