Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FKDYE
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Selme Silqueira de Matospt_BR
dc.contributor.referee1Sonia Maria Nunes Vianapt_BR
dc.creatorAna Carolina Uruçu Rego Fernandespt_BR
dc.date.accessioned2019-08-09T23:38:20Z-
dc.date.available2019-08-09T23:38:20Z-
dc.date.issued2013-02-27pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FKDYE-
dc.description.abstractThe goal of this intervention was proposed restructure pedagogical training for faculty facilitators ETSUS / MA, describe the knowledge, skills and competencies needed by teachers facilitators ETSUS / MA in their work process; planning to develop pedagogical training and develop evaluation tool of course. This intervention project addresses the institutional, administrative and management work. The design of this proposal for the training of teachers, guided by the principles advocated by the Education Policy Committee, thus contributing to the goal of sharing information, finding solutions to problems of common interest, dissemination of technologies, promotion of joint institutions professional education throughout the country, constituting a technical organization and political ETSUS.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo dessa proposta de intervenção foi reestruturar as capacitações pedagógicas para docentes facilitadores da ETSUS/MA, descrever os saberes, habilidades e competências necessárias aos docentes facilitadores da ETSUS/MA em seu processo de trabalho; elaborar planejamento para capacitação pedagógica e elaborar instrumento de avaliação do curso. Esse projeto de intervenção aborda aspectos institucionais, administrativos e de gestão do trabalho. A concepção da referida proposta de capacitação dos docentes, pautou-se nos princípios preconizados pela Politica de Educação Permanente, assim contribuindo no objetivo de compartilhamento de informações, busca de soluções de problemas de interesse comum, difusão de tecnologias , promoção a articulação de instituições de educação profissional em todo país, constituindo-se numa organização técnica e política das ETSUS.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEscolas para profissionais de saúdept_BR
dc.subjectEducação profissionalizantept_BR
dc.subjectAdministração em saúdept_BR
dc.subjectRecursos humanospt_BR
dc.subjectEducação permanentept_BR
dc.subject.otherEducação em Enfermagempt_BR
dc.titleEducação permanente para docentes facilitadores da ETSUS/MApt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_cgepe.pdf258.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.