Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FKFZP
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Adriano Marcal Pimentapt_BR
dc.contributor.referee1Alda Martins Goncalvespt_BR
dc.creatorRuskaia Heringer Rosario Poyarespt_BR
dc.date.accessioned2019-08-12T19:21:07Z-
dc.date.available2019-08-12T19:21:07Z-
dc.date.issued2013-02-20pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9FKFZP-
dc.description.abstractConsidering that the evaluation, in its amplified concept, shows reflections and challenges in the modern society and consequently, in the Technical Schools of the Unified Health System (ETSUS), the objective of this paper is to build in a collective way, tools to assess the Preparation Course of Community Health Agents from ETSUS Espírito Santo, in an educational evaluation logic based on pedagogical principles that emphasize the evaluation linked with the mutual responsibility, emancipation and the critical and reflective view from all the actors involved in the educational process of the school. This intervention proposition has the purpose of drawing new perspectives to the course in question, by using a quantitative and qualitative approach, whose goal is the quality and improvement of educational actions and the subsequent empowerment of SUS.pt_BR
dc.description.resumoConsiderando que a avaliação, em seu conceito ampliado, apresenta reflexões e desafios na sociedade contemporânea e, consequentemente, nas Escolas Técnicas do Sistema Único de Saúde (ETSUS), o presente estudo apresenta como objetivo construir, de forma coletiva, ferramentas para avaliar o Curso de Formação Inicial de Agente Comunitário de Saúde da ETSUS Espírito Santo, numa lógica da avaliação educacional baseada em princípios pedagógicos que preconizam a avaliação atrelada à corresponsabilização, à emancipação e à visão crítica e reflexiva de todos os atores envolvidos no processo de educação da escola. Esta proposta de intervenção tem por finalidade traçar novos rumos no que se refere ao curso em questão, por meio de uma abordagem quanti-qualitiativa, que apresenta como foco a qualidade e o aperfeiçoamento das ações educativas e consequente fortalecimento do SUS.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectSistema Único de Saúdept_BR
dc.subjectAvaliaçãopt_BR
dc.subjectEnsinopt_BR
dc.subjectAgente comunitário de saúdept_BR
dc.subject.otherEducação em Enfermagempt_BR
dc.titleAvaliação como eixo norteador do curso de formação inicial dos agentes comunitários de saúde: uma proposta de intervençãopt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Gestão Pedagógica nas Escolas Téc. do SUS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ruskaia_heringer_rosario_poyares.pdf241.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.