Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A9FJ3E
Type: | Monografias de Especialização |
Title: | O som na imagem: audiovisualidade e ensino |
Authors: | Otavio Neves |
First Advisor: | Verona Campos Segantini |
First Referee: | Juliana Gouthier Macedo |
Second Referee: | Evandro Jose Lemos da Cunha |
Abstract: | O presente trabalho tem como objetivo analisar a função do som na imagem como elemento do audiovisual aplicados à educação como forma de ressignificação dos signos sonoros e visuais. O processo de pesquisa ocorreu a partir do método de ensino do músico de cinema Beto Strada, criador da oficina O Som na Cena, investigando, a partirdesta, uma metodologia que pudesse ser aplicada no ensino, valorizando a escrita e leitura sonora e imagética como elementos importantes do cinema e do vídeo. O processo implica a valorização de uma nova forma de ensino para com a audiovisualidade. |
Abstract: | This study aims to analyze the role of sound in the image as audiovisual element applied to education as ressignification of audible and visual signs. The survey was carried out from the film musician teaching method Beto Strada, founder of the workshop "Sound in the Scene", investigating from that, a new methodology that could be applied in teaching, valuing the writing and sound reading and imagery as important elements of film and video. The process involves the appreciation of a new form of teaching towards audiovisualidade. |
Subject: | Artes |
language: | Português |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-A9FJ3E |
Issue Date: | 19-Dec-2015 |
Appears in Collections: | Especialização em Ensino de Artes Visuais e Tecnologias Contemporâneas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
monografia_final_o_som_na_imagem_audiovisualidade_e_ensino.pdf | 6.46 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.