Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUOS-9BXGQ9
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Adriana Maria Tenuta de Azevedopt_BR
dc.creatorRenato Frossard Cardosopt_BR
dc.date.accessioned2019-08-10T22:21:59Z-
dc.date.available2019-08-10T22:21:59Z-
dc.date.issued2011-07-08pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUOS-9BXGQ9-
dc.description.abstractDeveloping good materials to foster students learning is a challenge that every English teacher must face throughout his or her professional life, and it is everything but simple or easy. This piece of work is an attempt to show how the study of foreign language learning theories can offer support for teachers who want to improve their professional practices, by creating learning activities based on these theoretical approaches. Creating such activities is not an easy task. In fact, it requires a good amount of hard work an effort, which can be discouraging. However, understanding how language learning occurs can be helpful to those who need to apply themselves to this job. The Postgraduate Course in English Teaching provides further education to teachers of English who seek to achieve such understanding of the complex theories of language learning and language acquisition, as well as other pedagogical concepts related to teaching English as a second language. The studies carried out throughout the course and the authors experience in teaching English provided support for the accomplishment of this task.pt_BR
dc.description.resumoDesenvolver bons materiais para auxiliar o aprendizado é um desafio que todo professor de inglês precisa enfrentar através de sua vida profissional, o que é bastante complexo. Este trabalho é uma tentativa de mostrar como o estudo das teorias de ensino e aprendizagem de línguas pode oferecer suporte aos professores que queiram se aperfeiçoar em suas práticas profissionais, através da criação de atividades baseadas nessas abordagens teóricas. Criar tais atividades não é uma tarefa fácil. Na verdade, isso requer muito trabalho e esforço, o que às vezes pode ser desanimador. No entanto, o entendimento de como o aprendizado de uma língua ocorre pode ajudar àqueles que precisam se dedicar a essa atividade. O Curso de Pós Graduação em Ensino de Inglês vem acrescentar à educação do professor que busca alcançar melhor entendimento das teorias de aprendizado e aquisição de línguas estrangeiras, bem como outros conceitos pedagógicos relacionados ao ensino de Inglês como segunda língua. Os estudos realizados ao longo do curso e a experiência do autor no ensino do inglês forneceram suporte para a compleição deste trabalho.pt_BR
dc.languageInglêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAbordagem comunicativapt_BR
dc.subjectEnsino de línguaspt_BR
dc.subjectAquisição de línguaspt_BR
dc.subjectEducação de professorespt_BR
dc.subject.otherLíngua portuguesa Estudo e ensinopt_BR
dc.titleCriação de unidades didáticas para uso em salas de aula de inglêspt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
trab_final_renato_frossard.pdf937.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.