Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/GMMA-7XNLM3
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Oiliam Jose Lannapt_BR
dc.contributor.referee1Antonio Lincoln Campos de Andradept_BR
dc.contributor.referee2André Luiz de Campello Duarte Cardosopt_BR
dc.creatorSilvio Cesar Lemos Viegaspt_BR
dc.date.accessioned2019-08-12T18:14:12Z-
dc.date.available2019-08-12T18:14:12Z-
dc.date.issued2009-07-03pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/GMMA-7XNLM3-
dc.description.abstractIt is the objective of this dissertation to study the teaching in the academic training of young learners of conducting, aiming at their performance, the search for a true performance, their freedom of choice and individualism, their limitations, their rapport with the orchestra and the conditions, hindrances, and liberties that they might have in the practice of their work. In order to reach that objective, we have made use of a bibliography based especially on the testimony of renowned musicians, as well as on interviews conducted with three noted contemporary Brazilian conductors. The data collected aim at finding the answer to the numerous variables which are presented to the conductor as an interpreter, to the way the activity is seen by them in the various professional situations, and, after amassing such information, it is our goal to offer a step forward in the broad discussion which is the interpretation of a conductor before a living and thinking musical organism.pt_BR
dc.description.resumoEsta dissertação busca pesquisar o ensino na formação acadêmica de jovens estudantes de regência, visando a sua performance, a busca pela verdade interpretativa, suas liberdades de escolha e individualismo, suas limitações, sua relação com a Orquestra, e as condições, dificuldades e liberdades que se pode ter em uma execução. Para tanto, foi usada uma bibliografia baseada, fundamentalmente, em depoimentos de renomados músicos e entrevistas realizadas com três reconhecidos regentes brasileiros da atualidade. As informações coletadas visam encontrar respostas às inúmeras variáveis que se apresentam diante do regente enquanto intérprete. Ao verificar como a atividade é encarada por eles em diversas situações profissionais, e, ao coletar estas informações, o objetivo deste trabalho é avançar nesta discussão tão ampla que é a interpretação por parte de um regente junto a um organismo musical vivo e pensante.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPerformance Musicalpt_BR
dc.subjectRegênciapt_BR
dc.subjectOrquestrapt_BR
dc.subject.otherRegência Instrução e ensinopt_BR
dc.subject.otherMusicapt_BR
dc.subject.otherMúsica orquestral Análise, apreciaçãopt_BR
dc.titleQuestionamentos sobre a atuação do Regente: o ensino da Performancept_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
disserta__o_final_de_mestrado___revisada.pdf617.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.