Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/VRNS-9NJGXK
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Rogerio Correia da Silvapt_BR
dc.creatorDanielle Aline Dias da Silvapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-12T14:53:45Z-
dc.date.available2019-08-12T14:53:45Z-
dc.date.issued2012-07-14pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/VRNS-9NJGXK-
dc.description.abstractThis research investigates how the Relational Psychomotricity can help an autistic child in the school context and its interaction with the aim of child development. Identify the contributions of play in situations experienced by the child during the time of the activities: the game situations and playfulness. The methodology is used as a qualitative feature. The acquisition of subsidies occurs through observation of the trajectory of children play in the sessions and document analysis. It was also noted that the collection of information is on the autistic child's relationship with teachers, colleagues, and the initiative to play the game situations and space for interaction.pt_BR
dc.description.resumoA presente pesquisa investiga como que a Psicomotricidade Relacional pode auxiliar uma criança autista no contexto escolar visando a interação e o seu desenvolvimento infantil. Identificar as contribuições do brincar em situações vivenciadas pela criança durante o tempo das atividades: as situações de jogo e ludicidade. A metodologia usada como recurso é a qualitativa. A aquisição de subsídios ocorre através de observações da trajetória de brincar da criança nas sessões e da análise documental. Observa-se também que ocorre a coleta de informações sobre a relação da criança autista com educadoras, colegas, iniciativa para brincar e as situações de jogo e de espaço para interação.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação Infantilpt_BR
dc.subjectPsicomotricidade Relacionalpt_BR
dc.subjectPossibilidades de Construção de Interação e Aprendizagempt_BR
dc.subjectAutismopt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherPsicologia do movimentopt_BR
dc.subject.otherAutismo em criançaspt_BR
dc.titleA psicomotricidade relacional na inclusão e educação infantilpt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Formação de Educadores para Educação Básica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a_psicomotricidade_relacional_na_inclus_o_e_educa__o_infantil.pdf3.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.