Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/36268
Type: Monografia (especialização)
Title: Unidade didática para o ensino de Inglês
Authors: Aline Sara Carvalho Araújo Sales
First Advisor: Junia de Carvalho Fidelis Braga
First Referee: Ana Larissa Adorno Marciotto Oliveira
Second Referee: Marisa Mendonça Carneiro
Abstract: Este trabalho teve como objetivo desenvolver duas unidades didáticas de ensino de Inglês enfatizando o ensino significativo da língua e as atividades foram elaboradas de forma a abarcar as 4 habilidades de ensino (reading, writing, listening and speaking). Os temas das unidades didáticas são intitulados “Brazilian Culture” e “Friendship” e estão divididas nos tópicos: “Let’s Read”, “Let’s Think”, “Let’s Practice”, “Let’s Listen”, “Let’s Speak”, “Let’s Write”, “Have Fun” e “Self- Assessment”. As unidades foram desenvolvidas baseadas na abordagem comunicativa em que o meio de comunicação é o objetivo da aprendizagem de línguas estrangeiras e podem proporcionar aos estudantes não só o aprendizado da estrutura da língua, mas também, oportunidades de usar a língua para fins comunicativos, desenvolvendo estratégias para relacionar as estruturas às funções comunicativas em experiências reais. Dessa forma, as atividades propostas foram elaboradas de forma a fazer com que os estudantes aprendam a língua de maneira próxima aos seus contextos.
Abstract: This study aimed at developing two English teaching units emphasizing the meaningful teaching of the language and the activities were elaborated encompassing the 4(four) teaching skills (reading, writing, listening and speaking). The themes of the units are “Brazilian Culture” and “Friendship” and they are divided into “Let’s Read”, Let’s Think”, “Let’s Practice”, “Let’s Listen”, “Let’s Speak”, “Let’s Write”, “Have Fun” e “Self- Assessment”. The units were based on communicative approach in which the communication is the objective of the learning of foreign languages and can provide to students not only the learning of the structure of the language, but also give the students the opportunities to use the language for communicative purposes, developing strategies to relate structures to communicative functions in real experiences. Thus, the proposed activities were elaborated in order to make students learn the language closer to their context.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
Língua inglesa – Métodos de ensino
Aquisição de segunda linguagem
Língua inglesa – Falantes estrangeiros
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Língua Inglesa
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/36268
Issue Date: 5-Aug-2014
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC - CEI - Atualizado.pdf2.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.