Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/37324
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Clarisse Maria Castro de Alvarenga | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2021-08-06T13:42:54Z | - |
dc.date.available | 2021-08-06T13:42:54Z | - |
dc.date.issued | 2016-07 | - |
dc.citation.volume | 4 | pt_BR |
dc.citation.issue | 8 | pt_BR |
dc.citation.spage | 100 | pt_BR |
dc.citation.epage | 108 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 21828539 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/37324 | - |
dc.description.abstract | In this paper I discuss the fact that two of the films of the Brazilian director Andrea Tonacci are displayed to viewers as raw footage. My argument is that these two cases (the unfinished film The Arara, 1980—, and Collection Andrea Tonacci / Meetings in Indigenous America, 1978—) the non-editing option should be seen as a significant gesture of editing. | pt_BR |
dc.description.resumo | Neste trabalho procuro discutir o fato de dois dos filmes do cineasta brasileiro Andrea Tonacci serem exibidos aos espectadores como material bruto. Meu argumento é de que nesses dois casos (os filmes inacabados Os Arara, 1980—, e Acervo Andrea Tonacci / Encontros na América Indígena, 1978—) a opção de não montar deva ser encarada como um gesto significativo de montagem. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINO | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Gama estudos artísticos | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Andrea Tonacci | pt_BR |
dc.subject | Inacabamento | pt_BR |
dc.subject | Montagem | pt_BR |
dc.subject.other | Cinema brasileiro | pt_BR |
dc.subject.other | Tonacci, Andrea, 1944-2016 | pt_BR |
dc.subject.other | Cinema | pt_BR |
dc.subject.other | Cineastas | pt_BR |
dc.subject.other | Cinema -- Montagem | pt_BR |
dc.title | Imagem-inacabamento no cinema de Andrea Tonacci : investigação sobre a opção de não-montar em dois filmes de Andrea Tonacci | pt_BR |
dc.title.alternative | Unfinished-image in Andrea Tonacci cinema : research on the non-edit option in two films of Andrea Tonacci | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | http://gama.belasartes.ulisboa.pt/G_v4_iss8.pdf | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-1396-8884 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
21828725_v4_iss8_p100-108.pdf | Texto completo | 991.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.