Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/44759
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Por que (não) ler os clássicos? uma crítica ao mainstream dos estudos em estratégia e finanças |
Other Titles: | Why (not) to read the classics? A critical to the mainstream of studies on strategy and finance |
Authors: | Evandro Rodrigues de Faria Marco Aurélio de Souza Mendes Márcio Augusto Gonçalves |
Abstract: | Este ensaio tem por objetivo apresentar uma crítica à visão funcionalista no ensino em finanças e estratégia. Os principais pressupostos da Moderna Teoria em Finanças e das Escolas de Estratégia baseada em Modelos Preditivos são apresentados, discutidos e criticados. Apresentamos aqui um contraponto a esta visão linear do ensino através de uma análise crítica ao mainstreamde finanças e estratégia. Advogamos a necessidade de uma pluralidade pedagógica, onde fossem ensinadas as várias correntes, com o objetivo de formar acadêmicos e profissionais com maior espírito crítico e mais preparados para responderem aos desafios complexos que se colocam no campo das finanças e estratégias nas organizações. Finalmente, destacamos que os clássicos devem ser lidos, mas não de forma clássica e sim a partir de uma visão crítica. |
Abstract: | This essay aims to present a critique of the functionalist view on education in finance and strategy. The main assumptions of the Modern Theory of Finance and Scholl of Strategy Based on Predictive Models are presented, discussed and criticized. Here are a counterpoint to this linear view of teaching through a critical analysis of the mainstream in finance and strategy. We advocate the need for a plurality pedagogical, where they were taught the various chains, with the goal of training students and professionals more critical and more prepared to respond to the complex challenges that arise in the field of finance and strategyin organizations. Finally, we emphasize that the classics should be read, but from a critical view. |
Subject: | Administração financeira Administração de empresas Planejamento estratégico |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | FCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVAS |
Rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.identifier.doi: | http://dx.doi.org/%2010.20946/rad.v18i1.11590 |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/44759 |
Issue Date: | 2016 |
metadata.dc.url.externa: | https://revistas.pucsp.br/index.php/rad/article/view/rad.v18i1.11590/19430 |
metadata.dc.relation.ispartof: | Administração em diálogo |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Por Que (Não) Ler os Clássicos.pdf | 5.14 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.