Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/48625
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ronaldo Marchezinipt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/3304960525798476pt_BR
dc.creatorMarlene Rodrigues Ramos de Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2023-01-04T12:59:26Z-
dc.date.available2023-01-04T12:59:26Z-
dc.date.issued2010-12-18-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/48625-
dc.description.abstractThe teaching of sciences and, in a special way, of physics it has been considered by teachers and students as difficult and abstract causing indifference and difficulties of learning. To know better this reality, this work looked for through the relationship content-method to identify the appropriate approach to work the content transfer of heat, through the knowledge of daily practices of class room involving teachers and students. The results of the studies point us for the confirmation of the importance of the accomplishment of experimental activities, especially those of character investigative and also for the need of the professional education in sciences’s continuation formation.pt_BR
dc.description.resumoO ensino de ciências e, de maneira especial, de física tem sido considerado por professores e alunos como difícil e abstrato causando desinteresse e dificuldades de aprendizagem. Para conhecer melhor essa realidade, esse trabalho buscou através da relação conteúdo-método identificar a abordagem adequada para se trabalhar o conteúdo transferência de calor, por meio do conhecimento de práticas cotidianas de sala de aula envolvendo professores e alunos. Os resultados dos estudos nos apontam para a confirmação da importância da realização de atividades experimentais, especialmente aquelas de caráter investigativo e também para a necessidade da formação continuada do profissional da educação em ciências.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Educação em Ciênciaspt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/*
dc.subjectAtividade experimentalpt_BR
dc.subjectFormação continuadapt_BR
dc.subjectTrabalho contextualizadopt_BR
dc.titleEstudo de ciências: abordagens para atividades experimentais no contexto da sala de aulapt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Educação em Ciências

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Monografia já revisada.pdf3.65 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons