Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/49703
Type: Monografia (especialização)
Title: Percursos de formação e atuação profissional de um técnico no Sistema Socioeducativo
Authors: Henrique Barbosa Diniz Silva
First Advisor: Ana Maria da Costa Silva Lopes
First Referee: Patrícia Regina Guimarães
Second Referee: Bianca Ferreira Rocha
Abstract: Visando desenvolver o tema proposto, opta-se por desenvolver de forma mais aprofundada, duas medidas socioeducativas: Internação e a Semiliberdade, além de descrever a relação das experiências no Programa de Extensão e Pesquisa Janela da Escuta da Faculdade de Medicina da Universidade Federal de Minas Gerais. Recorre-se as definições dessas medidas socioeducativas pelo ECA e SINASE articuladas ao percurso de formação profissional e acadêmica de um psicólogo, técnico do Sistema Socioeducativo.
Abstract: Aiming to develop the proposed theme, it is decided to develop in a deeper way, two socio-educational measures: Internment and Semi-liberty, in addition to describing the relationship of experiences in the Extension and Research Program “Janela da Escuta” of the Faculty of Medicine of the Federal University of Minas Gerais. The definitions of these socio-educational measures by ECA and SINASE are used, linked to the professional and academic nurture course of a psychologist, technician of the Socio Educational System
Subject: Adolescente
Saúde Mental
Capacitação Profissional
Pessoal Técnico de Saúde
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: MEDICINA - FACULDADE DE MEDICINA
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Saúde do Adolescente
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/49703
Issue Date: 14-Dec-2022
Appears in Collections:Especialização em Saúde do Adolescente

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Monografia - Henrique Barbosa Diniz Silva.pdf559.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.