Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/52458
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorHenrique Rodrigues Leroypt_BR
dc.creatorAndré de Souza Figueiredo Freitaspt_BR
dc.creatorCamila de Sousa Santospt_BR
dc.creatorMilena Maria Ferreira de Paulapt_BR
dc.creatorSilvana Maria Mamanipt_BR
dc.date.accessioned2023-04-25T18:43:36Z-
dc.date.available2023-04-25T18:43:36Z-
dc.date.issued2020-
dc.citation.volume12pt_BR
dc.citation.issue26pt_BR
dc.citation.spage7pt_BR
dc.citation.epage24pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33871/nupem.2020.12.26.07-24pt_BR
dc.identifier.issn21767912pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/52458-
dc.description.abstractThe present study, of qualitative, descriptive and exploratory nature, aims to evaluate a didactic unit for Portuguese as an Additional Language teaching in a Certificate of Proficiency in Portuguese for Foreigners (Celpe-Bras Examination) preparatory course in the context of the Undergraduate Student Agreement Program (PEC-G) at the Federal University of Minas Gerais (UFMG). It is intended to investigate which tasks integrate Active Learning and Critical Literacy, regarding the evaluation criteria of the National Common Core Curriculum (BNCC) and the Celpe-Bras Examination. The results of the analysis indicate that the proposal promotes integration of communication skills and seeks to contribute to the autonomy and to more critical reflections of the apprentices.pt_BR
dc.description.resumoO presente estudo, de natureza qualitativa, descritiva e exploratória, objetiva avaliar uma unidade didática para o ensino de Português Língua Adicional (PLA) em um curso preparatório para o Certificado de Proficiência em Língua Portuguesa para Estrangeiros (Celpe-Bras) no contexto do Programa Estudante-Convênio de Graduação (PEC-G) na Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Busca-se investigar quais tarefas integram Metodologias Ativas e Letramento Crítico em relação aos critérios de avaliação da Base Nacional Comum Curricular (BNCC) e do exame Celpe-Bras. Os resultados da análise indicam que a proposta promove a integração das habilidades comunicativas e busca contribuir com a autonomia e com reflexões mais críticas dos aprendizes.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista NUPEM-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMetodologias ativaspt_BR
dc.subjectPortuguês língua adicionalpt_BR
dc.subjectPerspectiva críticapt_BR
dc.subjectPEC-Gpt_BR
dc.subject.otherLinguística-metodologiapt_BR
dc.subject.otherPrática de ensinopt_BR
dc.subject.otherLingua portugesa-estudo e ensino-falantes estrangeirospt_BR
dc.titleMaterial didático de português língua adicional para o curso preparatório PEC-G na UFMGpt_BR
dc.title.alternativePortuguese Additional Language (PLA) didactic material in a preparatory course for PEC-G at UFMGpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.unespar.edu.br/index.php/nupem/article/view/5615pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2902-1713pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7253-1976pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2706-6304pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9405-2159pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1249-7889pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.