Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/53984
Type: Monografia (especialização)
Title: Work-life English
Other Titles: Inglês para o trabalho e vida
Authors: Matheus Werneck Silva de Paula
First Advisor: Júnia de Carvalho Fidélis Braga
First Referee: Marisa Mendonça Carneiro
Second Referee: Edelvais Brígida Caldeira
Abstract: This final paper was presented to obtain the title of specialist in English. For this, the content introduced in the disciplines was explored and used as a theoretical assumption for the elaboration of this authorial didactic material composed of two units with different proposals for activities focused on the development of listening, writing, speaking and reading skills. Likewise, professional experiences were explored for the organization of the material. In addition, grammatical aspects and vocabulary acquisition were developed considering the texts, videos and exercises, which were selected from authentic portals to provide interaction with real materials that can be found in everyday life, which favors the improvement of the interpretive and communicative capacity of the student. Both units started from the theme of the work environment and implications such as gender stereotypes and burnout. Thus, linguistic and social development was sought, enhancing students' critical thinking.
Abstract: Este trabalho de conclusão de curso foi apresentado para a obtenção do título de especialista em língua inglesa. Para isso, o conteúdo introduzido nas disciplinas foi explorado e utilizado como pressuposto teórico para a elaboração do material didático autoral composto por duas unidades com diversas propostas de atividades focadas no desenvolvimento das habilidades de escuta, escrita, fala e leitura. Do mesmo modo, as experiências profissionais foram exploradas para a organização do material. Ademais, aspectos gramaticais e de aquisição de vocabulário foram desenvolvidos considerando os textos, vídeos e exercícios, que foram selecionados de portais autênticos para proporcionar a interação com materiais reais que podem ser encontrados no cotidiano, o que favorece o aprimoramento da capacidade interpretativa e comunicativa do estudante. Ambas as unidades partiram da temática sobre o ambiente de trabalho e implicações como os estereótipos de gênero e o burnout. Assim, buscou-se o desenvolvimento linguístico e social, potencializando o pensamento crítico dos alunos.
Subject: Língua inglesa - Estudo e ensino
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FALE - FACULDADE DE LETRAS
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Ensino em Inglês
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/53984
Issue Date: 17-Jan-2023
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC Matheus Werneck Silva de Paula.pdf5.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.