Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/55970
Type: Artigo de Periódico
Title: As boas influências: Pedagogia dos Multiletramentos, Paulo Freire e BNCC
Other Titles: The good influences: pedagogy of multiliteracies, Paulo Freire and BNCC
Authors: Carla Viana Coscarelli
Hércules Tolêdo Corrêa
Abstract: Este breve ensaio tem o objetivo de fazer uma reflexão sobre as influências positivas do pensamento de Paulo Freire no manifesto Pedagogia dos Multiletramentos (NLG, 1996) que, por sua vez, tem fortes imbricações na Base Nacional Comum Curricular (BNCC). A pergunta que orienta toda nossa reflexão é por que não fizemos antes, nem ainda, essa ponte direta com Freire? Deixamos para o leitor inferir a(s) resposta(s) a partir da leitura do mundo e da palavra, conforme nos ensina Paulo Freire.
Abstract: This brief essay aims to reflect on the positive influences of Paulo Freire’s thought in the manifest Pedagogy of Multiliteracies (NLG, 1996), which has strong implications in the National Common Curricular Base (BNCC). The question that guides all our reflection is: Why didn’t we make this direct bridge with Freire before, or even yet? We let the reader infer the answer (s) from reading the world and the word, as Paulo Freire teaches us.
Subject: Freire, Paulo, 1921-1997
Letramento
Educação de base
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FALE - FACULDADE DE LETRAS
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.46230/2674-8266-13-5572
URI: http://hdl.handle.net/1843/55970
Issue Date: 25-Jun-2021
metadata.dc.relation.ispartof: Linguagem em Foco
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
As boas influências Pedagogia dos Multiletramentos, Paulo Freire e BNCC.pdf289.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.