Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/58668
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Daniel Calbino Pinheiro | pt_BR |
dc.creator | Rafael Diogo Pereira | pt_BR |
dc.creator | Geruza de Fátima Tomé Sabino | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-09-14T16:28:18Z | - |
dc.date.available | 2023-09-14T16:28:18Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.citation.volume | 35 | pt_BR |
dc.citation.issue | 3 | pt_BR |
dc.citation.spage | 667 | pt_BR |
dc.citation.epage | 688 | pt_BR |
dc.identifier.doi | 10.21573/vol35n32019.95957 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1678166X | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/58668 | - |
dc.description.abstract | Through a documentary and bibliographic research, this work aims to analyze the conceptions and conditions of the quality manifest in the defense of military and militarized schools. As result, it will show that behind the rescue of the pedagogy of teacher authority, quality standards reproduce the same dynamics of the evaluation systems of previous governments, still silencing the material conditions that legitimize the supposed academic performances. | pt_BR |
dc.description.resumo | Por meio de uma pesquisa documental e bibliográfica o trabalho tem por objetivo analisar as concepções e condições para a qualidade manifesta na defesa dos colégios militares e escolas militarizadas. Enquanto resultados mostraremos que por trás do resgate da pedagogia militar da educação, os padrões de qualidade reproduzem a mesma dinâmica dos sistemas de avaliação dos governos anteriores, silenciando ainda as condições materiais que legitimam os supostos desempenhos acadêmicos. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVAS | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Brasileira de Política e Administração da Educação | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Qualidade da educação | pt_BR |
dc.subject | Colégios militares | pt_BR |
dc.subject | Militarização das escolas | pt_BR |
dc.subject.other | Educação básica | pt_BR |
dc.subject.other | Educação | pt_BR |
dc.title | Militarização das escolas e a narrativa da qualidade da educação | pt_BR |
dc.title.alternative | Militarization of schools and the narrative of quality of educacion | pt_BR |
dc.title.alternative | Militarización de las escuelas y la narrativa de la calidad de la educación | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/95957/55502 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Militarização das escolas e a narrativa da qualidade da educação.pdf | 5.88 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.