Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/61337
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAna Rafaela Correia Ferreirapt_BR
dc.creatorIandra Rebeca Ricelle de Oliveirapt_BR
dc.creatorPatrícia Gomes Laranjo Stockler de Mellopt_BR
dc.date.accessioned2023-11-23T23:14:53Z-
dc.date.available2023-11-23T23:14:53Z-
dc.date.issued2021-
dc.citation.volume17pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage160pt_BR
dc.citation.epage175pt_BR
dc.identifier.issn2175-7003pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/61337-
dc.description.abstractThis work presents reflections on the remote teaching school planning for Mathematics discipline in two school years of the Youth and Adult Elementary Education Project -2nd Segment of the Pedagogical Center of the Federal University of Minas Gerais. For this planning, we carried out several studies on EJA, Mathematics teaching and popular education. In Paulo Freire, we take, especially as conceptions of dialogue, as fundamental in the development of the pedagogical process, recognizing educational practice as a political practice. From this, we were able to elaborate a specific pedagogical proposal, which took into account the concerns and particularities of our young, adult or elderly students in a perspective of popular and emancipatory education.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho apresenta reflexões sobre o planejamento escolar de ensino remoto para a disciplina de Matemática em dois anos escolares do Projeto de Ensino Fundamental de Jovens e Adultos -2° segmento do Centro Pedagógico da Universidade Federal de Minas Gerais. Para este planejamento, realizamos diversos estudos sobre EJA, ensino de Matemática e educação popular. Em Paulo Freire,tomamos, especialmente, as concepções de diálogo como fundamental no desenvolvimento do processo pedagógico, reconhecendo a prática educativa como uma prática política. A partir disso, pudemos elaborar uma proposta pedagógica específica, que levasse em consideração os anseios e as particularidades dos nossos estudantes jovens, adultos ou idosos em uma perspectiva de educação popular e emancipatória.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofPedagogia em Ação-
dc.rightsAcesso Restritopt_BR
dc.subjectEducação de pessoas jovens, adultas e idosaspt_BR
dc.subjectPaulo Freirept_BR
dc.subjectEducação matemáticapt_BR
dc.subjectEnsino-aprendizagem de matemáticapt_BR
dc.subject.otherMatemática - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherEducação de jovens e adultospt_BR
dc.subject.otherAprendizagempt_BR
dc.titleEnsino de matemática na EJA em tempos de pandemia: contribuições para o planejamento a partir das ideias de Paulo Freirept_BR
dc.title.alternativeTeaching Mathematics at EJA in times of pandemic: contributions to planning based on Paulo Freire's ideaspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.pucminas.br/index.php/pedagogiacao/article/view/27112pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9788-8186pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.