Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/61524
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Polyana Carvalho da Silva | pt_BR |
dc.creator | Geovanna Gonçalves dos Santos | pt_BR |
dc.creator | Mariana Tavares Souza | pt_BR |
dc.creator | Camilla Eduarda Santos de Battisti | pt_BR |
dc.creator | Daniela de Oliveira Paiva | pt_BR |
dc.creator | Carina Berta Moljo | pt_BR |
dc.creator | Daniela Leonel de Paula Mendes | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-11-29T18:14:42Z | - |
dc.date.available | 2023-11-29T18:14:42Z | - |
dc.date.issued | 2022-06 | - |
dc.citation.issue | 17 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2675-1054 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/61524 | - |
dc.description.abstract | The following report of experience critically analyzes the experience of monitoring and teaching internship, conducted in a course of Social Work of a public university in the period from 2020 to 2022. This report aims to highlight the importance of teaching practice in academic training through exchange between teachers and students in the construction of public, free and quality education. | pt_BR |
dc.description.resumo | O relato de experiência a seguir analisa, criticamente, a experiência de monitoria e do estágio de docência, realizados em um curso de Serviço Social de uma universidade pública no período de 2020 a 2022. Este relato objetiva ressaltar a importância da prática docente na formação acadêmica por meio da troca entre docentes e discentes na construção do ensino público, gratuito e de qualidade. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | DRH - DEPARTAMENTO DE DESENVOLVIMENT DE RECURSOS HUMANOS | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Congresso Brasileiro de Assistentes Sociais | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Monitoria | pt_BR |
dc.subject | Estágio de docência | pt_BR |
dc.subject | Serviço Social | pt_BR |
dc.subject.other | Serviço Social | pt_BR |
dc.title | Relato de experiência sobre a monitoria e o estágio de docência em serviço social durante o ensino remoto emergencial | pt_BR |
dc.title.alternative | Experience report on monitoring and teaching internship in social work during emergency remote teaching | pt_BR |
dc.type | Artigo de Evento | pt_BR |
dc.url.externa | https://www.cfess.org.br/cbas2022/ | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Evento |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Relato de experiência sobre a monitoria e o estágio de docência em serviço social durante o ensino remoto emergencial.pdf | 111.03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.