Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/62279
Type: Artigo de Periódico
Title: Como fazer depois de 2020? A Política Nacional de Educação Museal em um contexto pós pandêmico
Other Titles: How to do after 2020? The National Museal Education Policy in a post-pandemic context
Authors: Luciana Conrado Martins
Fernanda Santana Rabello de Castro
Adriana Mortara Almeida
Abstract: Apresentaremos neste artigo o atual estágio de desenvolvimento e aplicação da Política Nacional de Educação Museal, construída no Brasil entre os anos de 2010 e 2017 e cuja implementação encontra-se em curso. Teremos como referência o recente período da Pandemia Internacional de Covid-19, sobre o qual apresentaremos informações e análises acerca da organização e atuação de educadores museais. Neste contexto, serão apresentados comentários e reflexões sobre a conformação da Educação Museal no Brasil, como um campo profissional, teórico e político. Destacamos a trajetória de construção participativa da Política Nacional de Educação Museal, seus desafios e possibilidades de desenvolvimento no atual contexto pandêmico e apresentamos um chamado à construção coletiva, latino-americana e africana, de uma mobilização conceitual, metodológica, teórico-prática da Educação Museal.
Abstract: In this article we present the current stage of development and application of the National Museum Education Policy, developed in Brazil between the years 2010 and 2017, and which implementation is underway. We have as reference the recent period of the international Pandemic of Covid-19, about which we present information and analysis on the organization and performance of museum educators. In this context, comments and reflections on the formation of Museum Education in Brazil, as a professional, theoretical and political field, is briefly presented. We shortly highlight the trajectory of the participatory construction of the National Museum Education Policy, its challenges and development possibilities in the current pandemic context and present a call to collective construction, in Latin America and Africa, of a conceptual, methodological and theoretical-practical mobilization on Museum Education.
Subject: Museologia
Educação
Políticas Públicas
Museus
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: ECI - DEPARTAMENTO DE TEORIA E GESTÃO INFORMAÇÃO
ECI - ESCOLA DE CIENCIA DA INFORMAÇÃO
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.22562/2021.54.03
URI: http://hdl.handle.net/1843/62279
Issue Date: 16-Jun-2021
metadata.dc.url.externa: https://bell.unochapeco.edu.br/revistas/index.php/rcc/article/view/5960
metadata.dc.relation.ispartof: Cadernos do CEOM
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.