Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/63742
Type: Monografia (especialização)
Title: Among magical unicorns and sea creatures: two didactic units for sixth-year students
Other Titles: Entre unicórnios mágicos e animais marinhos: duas unidades didáticas para alunos dos sextos anos
Authors: Júlio César Bombonatti
First Advisor: Marisa Mendonça Carneiro
First Referee: Luciana de Oliveira Silva
Abstract: This work contains two didactic units produced for teaching English to students in the sixth years of the Anos Finais do Ensino Fudamental de Nove Anos. Each of the units was organized with the following sections: cover, warm up, listening, reading, grammar, writing, speaking, just for fun, self-assessment and teacher’s guide. The two units were developed considering students with proficiency levels varying between Pre-A1 Starters and A1 Movers in the Common European Framework of Reference (CEFR) standard in the Cambridge English Qualifications scale and the activities were developed considering skills from the Base Nacional Comum Curricular (BNCC). The two units were designed considering the aesthetics of the universe of Lego products and with the following learning objectives: a) listen to and understand explicit information from advertising and informative videos; b) read and identify explicit information present in descriptive and informative texts; c) understand and use adjectives and comparative adjectives in short statements; d) produce short descriptive texts and fact files; e) make oral descriptions and communicate during games in pairs or teams; f) enjoy films with themes related to the topics studied, and g) self-evaluate the learning process herself/himself.
Abstract: Este trabalho contém duas unidades didáticas produzidas para o ensino de língua inglesa para estudantes dos sextos anos dos Anos Finais do Ensino Fundamental de Nove Anos. Cada uma das unidades foi organizada com as seguintes seções: capa, warm up, listening, reading, grammar, writing, speaking, just for fun, self-assessment e teacher’s guide. As duas unidades foram desenvolvidas considerando alunos com níveis de proficiência variando entre o Pre-A1 Starters e o A1 Movers no padrão Common European Framework of Reference (CEFR) na escala Cambridge English Qualifications e as atividades foram desenvolvidas considerando habilidades da Base Nacional Comum Curricular (BNCC). As duas unidades foram concebidas considerando a estética do universo de produtos Lego e com os seguintes objetivos de aprendizagem: a) ouvir e compreender informações explícitas oriundas de vídeos publicitários e informativos; b) ler e identificar informações explícitas presentes em textos descritivos e informativos; c) compreender e empregar adjetivos e adjetivos comparativos em pequenos enunciados; d) produzir pequenos textos descritivos e fact files; e) fazer descrições orais e se comunicar durante jogos em duplas ou equipes; f) apreciar filmes com temática relacionada a temas estudados e g) autoavaliar o próprio processo de aprendizagem.
Subject: Língua inglesa – Estudo e ensino
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FALE - FACULDADE DE LETRAS
metadata.dc.publisher.program: Curso de Especialização em Língua Inglesa
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/
URI: http://hdl.handle.net/1843/63742
Issue Date: 1-Dec-2023
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AMONG MAGICAL UNICORNS AND SEA CREATURES two didact units for sixth year students PDFA.pdf15.9 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons