Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/AAGS-9CRHD3
Type: | Dissertação de Mestrado |
Title: | A Educação Musical na formação em Dança: propriedades e particularidades |
Authors: | Camila de Queiroz |
First Advisor: | Walenia Marilia Silva |
First Referee: | Arnaldo Leite de Alvarenga |
Second Referee: | Ernani de Castro Maletta |
Abstract: | O foco desta dissertação está no modo como se dá o ensino de música em um curso superior de dança do Estado de São Paulo. Após uma rápida pesquisa sobre a legislação específica (Diretrizes Curriculares), apresento algumas informações sobre a relação entre música e dança, inclusive sobre a relevância do ensino musical para alunos de dança. Em seguida, trago relatos de uma pesquisa de campo que indicam como esses alunos se relacionam com a música, quais as suas dificuldades e necessidades e como a educação musical se insere no curso superior de dança em questão. |
Abstract: | This dissertation is focused on how music is taught in a São Paulo States academic dance course. After a brief study on the specific legislation (Curricular Policies), I present some information about the interaction between the music and the dance arts, including the relevance of music education for dance students. Then, I introduce reports from a field research that indicates how these students connect with music, which are their difficulties and needs, and how music education is placed in the dance academic course. |
Subject: | Musica para dança Musica Dança Estudo e ensino Educação musical |
language: | Português |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/AAGS-9CRHD3 |
Issue Date: | 29-Aug-2013 |
Appears in Collections: | Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
versao_final_4.pdf | 2.7 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.