Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9ZWFT7
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Giovana Paula Rezende Siminopt_BR
dc.creatorAdriana Choucair de Carvalho Gamapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T16:36:36Z-
dc.date.available2019-08-13T16:36:36Z-
dc.date.issued2014-05-23pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9ZWFT7-
dc.description.abstractThis work aims to reflect on the training of nursing staff in mental health proceedings. It is a reflection subsidized by an integrative review of analyzes of articles published in LILACS, SciELO, MEDLINE and BDENF using descriptors mental health, nursing, vocational education. Among the related articles, 66 articles were read through abstracts and selected 4 of these were found. These items were arranged according to the history of mental health, mental health policies in force in Brazil, knowledge, training and reflection of the students related to the mentally ill, the challenges, advances and perspectives in comprehensive care to patients with mental distress. Even, studies have emphasized the importance of the reflections of students, based on the goal of the Psychiatric Reform, breaking the barrier that make it difficult to work in care practice. It is noteworthy that the number of publications found was small in the last decade, the descriptors used.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho objetivou refletir acerca do processo de formação profissional de técnicos de enfermagem em saúde mental. Trata-se de uma reflexão subsidiada por uma revisão integrativa com análises de artigos publicados nas bases de dados LILACS, SciELO, BDENF e MEDLINE. Utilizou-se os descritores saúde mental, enfermagem e ensino profissional. Dentre os estudos relacionados, foram encontrados 66 artigos que foram lidos através de seus resumos e selecionados 4 destes. Estes artigos foram organizados de acordo com a história da saúde mental, as políticas de saúde mental vigentes no Brasil, o saber, a formação e a reflexão dos discentes relacionados aos doentes mentais, os desafios, avanços e perspectivas no atendimento integral ao portador de sofrimento mental. Ainda, os estudos enfatizaram a importância das reflexões dos discentes, baseado no objetivo da Reforma Psiquiátrica, quebrando a barreira que os dificultam a trabalhar na prática da assistência. Destaca-se que o número de publicações encontradas foi pequeno na última década, a partir dos descritores utilizados.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.subjectSaúde mentalpt_BR
dc.subjectEnsino profissionalpt_BR
dc.subject.otherEducação em enfermagempt_BR
dc.subject.otherCapacitação de recursos humanos em saúdept_BR
dc.titleA formação profissional de técnicos de enfermagem em saúde mentalpt_BR
dc.typeMonografias de Especializaçãopt_BR
Appears in Collections:Especialização em Form. Ped. Ed. Prof. Área Saúde: enf EAD

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tcc_adriana_choucair_de_carvalho_gama.pdf7.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.