Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/LETR-BBHPSM
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Julio Cesar Vitorinopt_BR
dc.contributor.referee1Marcelo Chiarettopt_BR
dc.contributor.referee2Heloisa Maria Moraes Moreira Pennapt_BR
dc.creatorVildete Gomes Pereirapt_BR
dc.date.accessioned2019-08-13T20:21:15Z-
dc.date.available2019-08-13T20:21:15Z-
dc.date.issued2019-02-14pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/LETR-BBHPSM-
dc.description.abstractThe dissertation aims to describe and analyze a teaching practice of literary reading in the classroom. The proposal was developed and applied in a 6th grade class of the State School "Juscelino Kubitschek de Oliveira" in the municipality of Ibirité, Minas Gerais. The focus of the practice was to provide literary reading in the classroom in order to contribute to the formation of a proficient reader.pt_BR
dc.description.resumoA dissertação tem por objetivo descrever e analisar uma prática docente de leitura literária em sala de aula. A proposta foi desenvolvida e aplicada em uma turma de 6º ano da Escola Estadual Juscelino Kubitschek de Oliveira no município de Ibirité, Minas Gerais. O foco da prática foi proporcionar a leitura literária em sala visando contribuir na formação de leitor proficiente.pt_BR
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectletramento literáriopt_BR
dc.subjectGuimarães Rosapt_BR
dc.subjectformação do leitor proficientept_BR
dc.subjectLeitura literáriapt_BR
dc.subject.otherLeiturapt_BR
dc.subject.otherLiteratura Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherLetramentopt_BR
dc.titleA leitura literária e a formação do leitor proficientept_BR
dc.typeDissertação de Mestradopt_BR
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
disserta__o_final_pdf.pdf55.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.