Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/LETR-BBHPSM
Type: Dissertação de Mestrado
Title: A leitura literária e a formação do leitor proficiente
Authors: Vildete Gomes Pereira
First Advisor: Julio Cesar Vitorino
First Referee: Marcelo Chiaretto
Second Referee: Heloisa Maria Moraes Moreira Penna
Abstract: A dissertação tem por objetivo descrever e analisar uma prática docente de leitura literária em sala de aula. A proposta foi desenvolvida e aplicada em uma turma de 6º ano da Escola Estadual Juscelino Kubitschek de Oliveira no município de Ibirité, Minas Gerais. O foco da prática foi proporcionar a leitura literária em sala visando contribuir na formação de leitor proficiente.
Abstract: The dissertation aims to describe and analyze a teaching practice of literary reading in the classroom. The proposal was developed and applied in a 6th grade class of the State School "Juscelino Kubitschek de Oliveira" in the municipality of Ibirité, Minas Gerais. The focus of the practice was to provide literary reading in the classroom in order to contribute to the formation of a proficient reader.
Subject: Leitura
Literatura Estudo e ensino
Letramento
language: Português
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
Rights: Acesso Aberto
URI: http://hdl.handle.net/1843/LETR-BBHPSM
Issue Date: 14-Feb-2019
Appears in Collections:Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
disserta__o_final_pdf.pdf55.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.