Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/EABA-A5ALD7
Type: | Monografias de Especialização |
Title: | O uso dos materiais concretos na aprendizagem de noções de frações para alunos deficientes visuais no ensino fundamental |
Authors: | Josiane Santos de Oliveira |
First Advisor: | Heleno da Silva Cunha |
First Referee: | Jussara de Matos Moreira |
Second Referee: | Andre Gimenez Bueno |
Abstract: | Este trabalho tem como propósito apresentar os materiais concretos como alternativas de ensino-aprendizagem que possibilitem aos alunos deficientes visuais o aprendizado de frações. Através de estudo qualitativo e apoiado em pesquisa bibliográfica, o trabalho discorresobre a importância do uso do material concreto no aprendizado para alunos com necessidades especiais. Por fim, apresenta os conceitos e aplicações de noções de frações utilizando o método tradicional de ensino e os materiais concretos para alunos deficientes visuais doEnsino Fundamental. |
Abstract: | This work aims to present concrete materials as teaching-learning alternatives that enable visually impaired students learning fractions. Through qualitative research and supported by literature, the work discusses the importance of using concrete materials in learning forstudents with special needs. Finally, it presents the concepts and notions of fractions of applications using the traditional method of teaching and concrete materials for visually impaired students of elementary school. |
Subject: | Matemática rações Deficientes visuais Ensino |
language: | Português |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
Rights: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/EABA-A5ALD7 |
Issue Date: | 15-Dec-2015 |
Appears in Collections: | Especialização em Matemática Para Professores |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
monografia_josiane.pdf | 1.4 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.